خبرگزاری کار ایران

عضو هیات‌مدیره فدراسیون صنایع غذایی و کشاورزی:

تصمیم‌گیری‌های دولت باعث زیان تولیدکنندگان بخش کشاورزی و غذایی/ فعالان بخش خصوصی، بازوی اجرایی دولت برای جهش تولید

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۴۸۹

یک فعال صنعت غذا و عضو هیات‌مدیره فدارسیون صنایع غذایی و کشاورزی، گفت: صنایع غذایی و کشاورزی، کمترین بار مالی و میزان فشار وارده را بر دولت داشته است، اما در تصمیم‌گیری‌ها بیشترین آسیب‌ها به آن وارد شده است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا طاهریان با بیان این مطلب، توضیح داد: به‌طوری‌که مثلا با کمترین کمبود‌هاو افزایش قیمت مواد غذایی، دولت با اقداماتی مانند: قیمت‌گذاری دستوری که معمولا به زیان تولیدکننده و کشاورز تمام می‌شود و جلوگیری از صادرات، در این صنعت دخالت و آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد که متاسفانه آسیب‌های پی‌درپی و فراوانی را برای فعالان این صنعت به دنبال داشته است.

وی عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های فعالان صنایع غذایی و فدارسیون تشکل‌های صنایع غذایی این است که پیرو شعار انتخابی از سوی مقام معظم رهبری (جهش تولید، با مشارکت مردم) بتوانند بازوی اجرایی دست‌‌اندرکاران و بخش دولتی باشند و در راستای رفع مشکلات تولید قدم بردارند.

طاهریان اضافه کرد: مجموعه این صنعت با در اختیار داشتن نیروها و کارشناسان مختلفی که در حوزه‌ی کشاورزی، صنایع غذایی، صنایع تبدیلی و... فعالیت می‌کنند، بدون هیچ چشم‌داشتی، یک بازوی اجرایی و مشورتی برای تحقق اهداف و برنامه‌های جهش تولید باشند.

این فعال صنایع غذایی افزود: مثلا در دوره‌ای که بحث اصلاح قوانین مالیاتی مطرح بود، برخی از همین فعالان اقتصادی، قوانین را پیش‌نویسی و آماده می‌کردند و پس از بررسی‌های نهایی به عنوان قانون مصوب می‌شد.

وی گفت: امیدواریم که شرایطی پیش بیاید که ما به عنوان فعالان اقتصادی بخش خصوصی و با همکاری دست‌اندرکاران بخش دولتی،  بتوانیم وظیفه و رسالت خودمان را انجام دهیم.

طاهریان در پایان گفت: فعالان بخش کشاورزی و صنایع غذایی در بحث کسب سود، افراد بسیار قانعی هستند و با سودهای بسیار کم و بعضا حتی با زیان به کار خود ادامه می‌دهند و امیدواریم که دولتن این فعالان را در کنار خود و به عنوان بازویی برای اجرای برنامه‌ها در نظر بگیرد و تشکل‌های صنایع غذایی، از جمله فدراسیون صنایع غذایی و کشاورزی نیز، با تمام ظرفیت کارشناسی خود آمادگی همکاری با بخش دولتی را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز