خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان چای کشور:

پرداخت ۹۶ درصدی مطالبات چایکاران/ انعقاد قرارداد کارخانجات برای خرید برگ سبز از امروز

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۵۰۲

رئیس سازمان چای گفت: از مجموع ۱۸۶۸ میلیارد تومان بهای برگ سبز خریداری شده در سال گذشته تاکنون ۹۶ درصد معادل ۱۷۸۰ میلیارد تومان در وجه چایکاران پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حبیب جهانساز امروز از بارگذاری متن قرارداد کارخانجات چای‌سازی در سایت سازمان چای کشور از امروز خبر داد و اظهار کرد: از فردا امکان عقد قرارداد وجود دارد.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی بهای برگ سبز، تصریح کرد: شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی قیمت خرید هر کیلوگرم برگ سبز درجه یک را ۱۸ هزار تومان و درجه دو را ۱۵ هزار تومان در سال ۱۴۰۳ اعلام کرده است.

جهانساز همچنین به تعیین قدرالسهم ۷۵ درصدی برای کارخانجات و ۲۵ درصدی برای دولت اشاره کرد و گفت: از مجموع ۱۸۶۸ میلیارد تومان بهای برگ سبز خریداری شده در سال گذشته تاکنون ۹۶ درصد معادل ۱۷۸۰ میلیارد تومان در وجه چایکاران پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در عقد قرارداد با کارخانجات چای‌سازی به خوش حساب بودن در پرداخت مطالبات سال گذشته چایکاران توجه می شود، خاطرنشان کرد: بخش باقی مانده از مطالبات چایکاران تا زمان انعقاد قراردادهای جدید وصول و پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان چای همچنین به مصوبه شورای قیمت گذاری برای واردات چای اشاره کرد و متذکر شد: اولویت واردات چای با خریداران چای داخلی است و لذا واردکنندگان چای خارجی باید اقدام به خرید چای داخلی کنند.

وی با بیان اینکه پنج درصد از بهای برگ سبز چای برای افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه صنعت چای در نظر گرفته می شود، اضافه کرد: زمان برداشت برگ سبز با توجه به شرایط اقلیمی تعیین می شود و لذا چایکاران اقدام به برداشت برگ سبز کیفی کنند تا چای خشک کیفی تری تولید شود و سهم بیشتری از بازار داخل را اخذ کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز