خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات‌مدیره فدراسیون صنایع غذایی و کشاورزی:

میزان اشتغالزایی و جایگاه اجتماعی بالای صنایع غذایی/ لزوم بازنگری و به‌روز رسانی قوانین

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۲۹۷

رئیس هیات‌مدیره فدراسیون صنایع غذایی و کشاورزی با اشاره به اهمیت صنعت غذا از نظر میزان اشتغالزایی، گفت: لازم است نگاه مسئولان به این صنعت متفاوت‌تر از دیگر صنایع و از دید مسئولیت اجتماعی باشد؛ چراکه میزان اشتغالزایی در صنعت غذا بسیار بالا است.

به گزارش ایلنا، امیر رضا ثابت‌پی، مدیرعامل هلدینگ «نامی‌نو» و رئیس هیئت‌مدیره هلدینگ «چابک» در نخستین جلسه کارگروه بررسی و رفع مشکلات صنعت غذا که با  مشارکت فدراسیون صنایع غذایی و بخش دولتی برگزار شد، با اشاره به این مطلب، توضیح داد: ما در صنایع مختلف سرمایه‌گذاری انجام داده‌ایم؛ به عنوان مثال یک سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی داریم که طبق پیش‌بینی‌ها سالی حدود 50 میلیون دلار درآمد خواهد داشت و فقط 100 نفر اشتغالزایی ایجاد می‌کند. درحالی‌که یک سرمایه‌گذاری هم در صنایع غذایی داریم که در سال 4-3 میلیون دلار درآمد دارد اما 3500 نفر نیرو در آن شاغل هستند.

میزان اشتغالزایی و جایگاه اجتماعی بالای صنایع غذایی/ لزوم بازنگری و به‌روز رسانی قوانین

این فعال حوزه صنایع غذایی ادامه داد: بنابراین صنایع غذایی را اگر از نظر درآمدی نگاه کنیم، نسبت به صنایع دیگر توجیه‌پذیری کمتری دارد اما از نظر مسئولیت‌های اجتماعی جایگاه بالایی دارد؛ چراکه از کشاورزی تا سفره، میزان زیادی اشتغالزایی ایجاد می‌کند.

ثابت‌پی افزود: اگر از این نگاه صنایع غذایی را ببینیم، خواهیم دید که فعالان این بخش بسیار قانع و کم‎توقع هستند و لازم است که با بخش کشاورزی و صنایع غذایی مقداری مهربان‌تر باشیم و بیشتر آن را مورد حمایت قرار دهیم. خواهشی که از مسئولان داریم این است که توجه بیشتری به بخش کشاورزی و صنایع غذایی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به لزوم بازنگری و به‌روز رسانی قوانین اشاره کرد و با ذکر مثالی، گفت: ما در صنایع غذایی برخی مواقع برای توسعه کار سوله‌ها و بخش‌هایی به مجموعه تولیدی اضافه می‌کنیم، اما گاهی اوقات کار به جایی می‌رسد که ناچار باید کل کارخانه را از نو ساخت و یک واحد جدید و با امکانات بیشتر و به‌روزتر ایجاد کرد.

ثابت‌پی ادامه داد: در مورد قوانین نیز در بسیاری موارد، نیاز به تهیه قوانین جدید و متناسب با شرایط فعلی لازم است و دیگر با اضافه کردن تبصره و ماده‌ واحده و غیره جواب نمی‌دهد؛ متاسفانه در برخی مواقع شاهد هستیم که قوانین ما مربوط به 80 الی 90 سال قبل هستند و تناسب چندانی با شرایط امروز ندارد.

رئیس هیات‌مدیره فدراسیون صنایع غذایی و کشاورزی همچنین عنوان کرد: گاهی اوقات برخی دستگاه‌ها قوانین و مقرراتی را وضع می‌کنند همه جوانب آن را به‌خوبی نمی‌بینند و رانت‌هایی که می‌تواند برای برخی ایجاد کند و فساد و آفات این قوانین و مقررات را مد نظر ندارند.

انتهای پیام/
حسین کاظمی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز