خبرگزاری کار ایران

تحقق ۸۰ درصد از اهداف طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور تاکنون/ اختصاص یک هزار میلیارد تومان تسهیلات به طرح در سال زراعی جاری

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۵۳۱

معاون امور زارعت وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد: بیش از ۸۰ درصد از اهداف طرح جهش تولید در دیمزارها در سال زراعی جاری محقق شده است.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی، علیرضا مهاجر گفت: اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در سطح ۵.۲ میلیون هکتار هدفگذاری شده و تاکنون ۴.۲ میلیون هکتار از این اراضی زیر کشت پاییزه رفته و انتظار داریم تا پایان فصل بهار مابقی اراضی کشت شود.

وی افزود: در فصل پاییز، بیشتر محصولاتی همچون گندم، جو، کاملینا، دانه های روغنی و گیاهان دارویی که جزو کالاهای اساسی هستند، در این طرح زیر کشت رفته اند.

مهاجر اظهارداشت: در سال زراعی جاری بیش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد کم به طرح جهش تولید در دیمزارها اختصاص یافته است.

وی با بیان این که این طرح با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اجرا می شود، تصریح کرد: علاوه بر تخصیص تسهیلات یک هزار میلیارد تومانی، نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر در قالب کمک های بلاعوض توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و وزارت جهادکشاورزی در حال پرداخت است و این مبلغ بیشتر به کارشناسان و محققان که در این طرح مشارکت دارند و برای تولید بذر ویژه دیم زارها پرداخت می شود.

معاون وزیرجهاد کشاورزی اضافه کرد: در چهارمین سال از اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها برای نخستین بار بذور دیم، بذرمال و به کود و سم آغشته شدند و در اختیار کشاورزان قرار گرفتند.

وی در همین حال اذعان داشت: در سه سال اخیر به رغم خشکسالی ها، با اقدامات انجام شده دستکم نزدیک به ۲۵ تا ۳۰ درصد عملکرد تولید در واحد سطح در این طرح افزایش داشته است.

مهاجر با اشاره به ۸.۵ میلیون هکتار اراضی دیم در کشور گفت: قصد داریم برای سال زراعی آینده در صورت تامین اعتبار تمام دیمزارهای مستعد را زیر کشت محصولات اساسی ببریم.

وی استقبال کشاورزان از این طرح را بالا توصیف کرد و ابراز داشت: در این طرح بیش از ۴۵۰ هزار کشاورز و دو هزار کارشناس مشارکت دارند.

مهاجر درباره دیگر حمایت ها از این طرح گفت: در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها، ادوات کشاورزی با کارمزد ۴ درصد در اختیار کشاورزان قرار می گیرد که برای کشاورزان غنیمت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز