خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

قالیباف به کهگیلویه و بویراحمد می‌رود/ اغلب شهرستان‌های استان در وضعیت مشکی قرار دارد/ نگران برگزاری تجمعات هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۲۹۳

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد که برای سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به استان کهگیلویه و بویراحمد استعلامی از این دانشگاه گرفته نشده است.

مهدی بانشی در گفت‌وگو با ایلنا از یاسوج گفت: برای سفر آقای قالیباف رئیس مجلس به استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون از دانشگاه علوم پزشکی یاسوج استعلامی گرفته نشده و البته ما با هرگونه تجمعی در این شرایط حساس و فاجعه آور کرونایی به شدت مخالفیم.

او با اظهار تاسف از روند رو به رشد آمارهای بیماران کرونایی، بستری‌شدگان و عزادار شدن روزانه خانواده‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نمی‌تواند با سفر هر مسئولی به استان کهگیلویه و بویراحمد مخالفت کند و این وظیفه استانداری است که چنین موضوعاتی را بررسی کند.

عضو ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ما مخالف تجمعات بوده و معتقدیم تجمعات، بسترساز شیوع و گسترش ویروس کوید ۱۹ شده و متاسفانه افراد بیشتری را گرفتار خود می‌کند.

بانشی افزود: ما بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا سقف ۲۰ نفر موافق بوده اما اینکه تجمعی برگزار شود و پروتکل‌ها رعایت نشود بطور حتم مخالف هستیم.

او با تاکید بر اینکه در برگزاری هر نشستی باید فاصله گذاری اجتماعی به نحو قابل قبولی رعایت شود، خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم با سفرها مخالفت کنیم اما اگر درخواستی از ما شود ما تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی داریم.

بانشی گفت: اجرای پروتکل‌ها بر عهده استانداری کهگیلویه و بویراحمد بوده و دانشگاه علوم پزشکی فقط نحوه اجرایی پروتکل‌ها را اعلان می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد که این دانشگاه با تجمعات به شدت مخالف و اجازه برگزاری جلسات تجمعی را نمی دهد.

بانشی گفت: ما اطلاعی از چگونه برگزار نشدن سفر آقای قالیباف به استان کهگیلویه و بویراحمد نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم از افزایش شمار قربانیان کووید ۱۹ استان کهگیلویه و بویراحمد به ۲۴۹ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه پنج هم استانی بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۴۱۶ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۷۷ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۲۶ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.

او شرایط کنونی استان کهگیلویه و بویراحمد را گذر از وضعیت قرمز دانست و اظهار داشت: اغلب شهرستان‌های این استان در وضعیت مشکی قرار گرفته اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز