خبرگزاری کار ایران

در اولین نشست شورای آموزش و پرورش بویراحمد عنوان شد:

۱۳ هزار دانش‌آموز بویراحمدی با کمبود فضای آموزشی مواجه هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۰۴۹

چهار هزار صندلی برای برگزاری امتحانات نیاز داریم

سرپرست آموزش‌ و پرورش شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات کنونی این اداره در حوزه فیزیکی، از کمبود فضای مناسب آموزشی برای ۱۳ هزار دانش‌آموز بویراحمدی خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "صالح داستار" در اولین نشست شورای آموزش‌ و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: متاسفانه اداره آموزش و پرورش این شهرستان با مشکلات متعددی در بخش کمبود تجهیزات و فضای آموزشی دست و پنجه و نرم می کند و الان ۱۳ هزار دانش‌آموز ما با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه هستند که می طلبد مسوولان ملی و استانی برای رفع این مشکلات، تمهیدات ویژه تری در سالجاری بیندیشند.

وی با تاکید براینکه در آموزش شهرستان بویراحمد با کمبود شدید تجهیزات آموزشی مواجه هستیم و امکانات و اعتبارات موجود، پاسخگوی رفع این مشکلات نیست، خاطرنشان کرد: ما علاوه براینکه برای ۱۳ هزار دانش‌آموز بویراحمدی با کمبود فضا و سالن  مواجه هستیم متاسفانه حدود چهارهزار صندلی برای برگزاری امتحانات هم نیاز داریم.

سرپرست آموزش‌ و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: کمبود امکاناتی مانند کپی، پرینتر، اسکنر و دوربین مداربسته از دیگر مشکلات این نهاد تعلیم و تربیتی است که باید با قید فوریت به تهیه آن‌ها توجه شود.

داستار در ادامه به آمار اسکان گردشگران در مدارس شهرستان بویراحمد هم اشاره و اظهارداشت: از ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ تا سیزدهم نوروز امسال، هشت هزار نفر در قالب ۶۰۰ خانواده و در ۵۵ مدرسه اسکان پیدا کرده بودند.

وی به ظرفیت های فراوان گردشگری در شهرستان بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد هم اشاره و یادآورشد: باتوجه‌به اینکه استان و شهرستان ما از ظرفیت‌های بالای گردشگری  برخوردار است از مسئولان ارشد استان می خواهیم باتوجه به نیازمندی استان به امکانات گسترده گردشگری، مکاتباتی به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری صورت گیرد تا تا بتوانیم از این ظرفیت عظیم برای رفع مشکلات آموزش و پرورش استفاده کنیم‌.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: در این شهرستان ۴۹ مدرسه برای فضای آموزشی و پرورشی کمبود داریم، این شهرستان ۷۰ هزار دانش آموز و بیش از ۵۰۰ مدرسه دارد و ورودی دانش آموز شهرستان بویراحمد بین سه تا چهار هزار نفر است.

داستار گفت: ۶۰ مدرسه بدون آسفالت، ۴۶ مدرسه یا فاقد سرویس بهداشتی بوده و یا سرویس بهداشتی ندارند و یا سرویس های بهداشتی نیاز به تعمیر دارند.

وی افزود: در بحث حوزه پرورشی، خیلی از مدارس ما یا فاقد نمازخانه هستند یا سجاده و فرش ندارند و ما نیاز به ۵۰ تخته فرش، سجاده و وسایل گرمایشی برای نمازخانه های مدارس داریم.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با بیان اینکه ۱۸۰ مدرسه نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی دارند، یادآورشد: سالانه باید حداقل ۷۰ مدرسه با توجه به ورود دانش آموزان مهاجر به مرکز استان و حومه،  ساخته شود اما چنین اتقاقی نمی افتد.

به گزارش ایلنا، شهرستان بویراحمد نیمی از جمعیت ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد را در خود جای داده است.

حدود ۷۰ هزار دانش آموز در شهرستان بویراحمد در ۵۳۴ مدرسه شامل ۳۴۹ مدرسه ابتدایی و ۱۰۵ مدرسه متوسطه اول، ۵۹ مدرسه متوسطه دوم، ۱۰ مدرسه فنی و حرفه ای و ۱۰ مدرسه هنرستان تحصیل می کنند.

در زمینه فضای آموزشی هم محروم تر از مرکز استان وجود ندارد و سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز نیز به تعداد دانش آموزان مدارس شهرستان بویراحمد اضافه می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز