خبرگزاری کار ایران

یک مسوول محیط زیست استان:

آبیاری ۸۰۰ زمین کشاورزی با پسماندهای فاضلاب در کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۵۹۲۱

رودخانه بشار یاسوج آلوده است / سازمان جهاد کشاورزی استان به مکاتبات زیست محیطی پاسخ نمی دهد

رئیس اداره روابط‌عمومی و امور رسانه حفاظت محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از آبیاری ۸۰۰ زمین کشاورزی با آب فاضلاب و تهدیدات زیست محیطی در این ارتباط خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "هادی سینایی" در حاشیه بازید از فاضلاب تصفیه خانه شهر یاسوج و تشریح چگونگی ورود پَسماندهای فاضلاب به برخی از اراضی کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد به رسانه ها گفت: مسئولین سازمان جهادکشاورزی این استان باید پاسخگوی ۸۰۰ مورد آبیاری اراضی کشاورزی با پسماندهای فاضلاب طی شش ماه گذشته  باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اساسا متولی تهدید علیه بهداشت عمومی است، خاطرنشان کرد: از شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد پذیرفتنی نیست که خروجی تصفیه‌خانه مرکز یک استان غیراستاندارد باشد.

این کارشناس اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با اظهار تاسف از اینکه اراضی کشاورزی در مناطقی همچون شهرک های امام حسین(ع) و امام علی(ع) و حتی روستای کُرد لاغری با فاضلاب خام، پساب و روان آب‌های سطحی آبیاری می‌شود، تصریح کرد: اداره کل حفاظت محیط‌زیست یک دستگاه حاکمیتی است که وظیفه نظارتی خود را در این‌ خصوص انجام داده اما سازمان جهاد کشاورزی به مکاتبات ما جواب نمی‌دهد.

سینایی با تشریح حداکثر وظایف محول شده اداره کل حفاظت محیط زیست در قانون مدیریت پسماند، رصد نمودن دوره ای پساب صنایع است، یادآورشد: این اداره کل بعنوان یک دستگاه حاکمیتی، بصورت دوره‌ای، پساب صنایع را رصد می‌کند و در صورت مشاهده هر گونه اهمال‌کاری، ابتدا با تذکر و در صورت ادامه بی توجهی ها، مُتخلفین را به مراجع قضایی معرفی می‌کند.

رئیس اداره روابط‌عمومی و امور رسانه حفاظت محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با نظارتی که همکاران ما در بخش معاونت نظارت و پایش بر خروجی تصفیه‌خانه شهر یاسوج دارند، متأسفانه پساب خروجی این تصفیه‌خانه به رودخانه بشار، بالاتر از استاندارد بوده و به‌نوعی می‌شود گفت که خروجی پساب به این رودخانه، آلوده است.

سینایی با تاکید براینکه بارها بصورت مکتوب، تذکرات زیست‌محیطی لازم به مسئولین شرکت آب و فاضلاب داده شده و در آخرین اقدام، به دلیل بی توجهی به رفع آلایندگی، اداره کل حفاظت محیط زیست استان در سال گذشته با طرح شکوائیه از طریق مراجع قضایی به موضوع ورود کرده است، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم اعلام کرد که در شش ماهه نخست سال گذشته، ۸۰۰ مورد آبیاری اراضی کشاورزی با فاضلاب ثبت شده است.

وی گفت: اداره کل حفاظت محیط‌زیست این موضوع را با درجه اهمیت بالا و بمنظور پیشگیری از بروز بیماری های سرطان زا به جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد بعنوان متولی کشاورزی اعلان اما متأسفانه، جهاد کشاورزی استان به مکاتبات رسمی ما پاسخ نمی‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز