خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خبرداد؛

دستگیری تیم پنج نفره شکارچیان غیرمجاز در منطقه‌ حفاظت شده دنا

کد خبر : ۱۴۶۷۵۸۴

کشف لاشه ۲ راس کَل از شکارچیان غیرمجاز

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی و دستگیری یک گروه پنج نفره مُتخلف شکار پس از ۲۴ ساعت عملیات گسترده خبرداد.

به گزارش ایلنا ار یاسوج، "اسلام جاودان خرد" در گفت و گوی رسانه ای باتشریح تلاش های گسترده صورت گرفته برای شناسایی و دستگیری این متخلفین در شبانه روز گذشته، اظهار داشت: مامورین یگان حفاظت پارک ملی دنا در محدوده گردنه بیژن، حین پایش منطقه، متوجه صدای شلیک چندین گلوله می شوند.

وی با بیان اینکه محیط‌بانان بعد از شنیدن گلوله های شلیک شده، پایش منطقه را با دوربین های دستی و مداربسته آغاز کردند، یادآورشد: پایش ها برای پیدا کردن شکارچیان، ساعت ها ادامه داشت تا اینکه محیط‌بانان، موتورسیکلت آغشته به خونی را که در مکانی سخت گذر پنهان کرده بودند پیدا نمودند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مامورین به یقین رسیدند که لاشه شکار شده توسط همین موتورسیکلت جابجا شده و پس از توقیف موتورسیکلت، اقدامات بعدی را برای شناسایی و دستگیری متخلفین شکار در دستور کار خود قرار دادند. 

کشف لاشه ۲ راس کَل از شکارچیان غیرمجاز

جاودان با بیان اینکه، محیط‌بانان پس از ۲۴ ساعت تلاش گسترده و بی وقفه موفق شدند لاشه ۲ راس کَل را که مُتخلفین پس از شکار آنها را در منطقه پنهان کرده بودند پیدا کنند، خاطرنشان کرد: محیط‌بانان همچنین توانستند خودرویی که برای انتقال متخلفین وارد منطقه شده بود را شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی، توقیف کنند. 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه نفر از مُتخلفین دستگیر و بدستور مراجع قضایی روانه زندان شدند و البته هویت ۲ متخلف دیگر نیز که با متخلفین همکاری می‌کردند شناسایی و اقدامات لازم در حال انجام است. 

جاودان خرد با اشاره به اینکه طی یک هفته اخیر ۲ گروه متخلف در پارک ملی دنا شناسایی و دستگیر شدند،  ادامه داد: اقداماتی که این گروه انجام داده بودند نشان از یک برنامه ریزی دقیق و یک کار حرفه ای بود. 

وی با تشکر از همکاری خوب مراجع قضایی و مردم طبیعت دوست استان کهگیلویه و بویراحمد با محیط‌بانان گفت: فصل زادآوری حیات وحش شروع شده و از طبیعت دوستان تقاضامندیم هنگام ورود به طبیعت احتیاط لازم را داشته باشند که به لانه و آشیانه حیات وحش نزدیک نشوند. 

جاودان خرد افزود: سامانه رایگان مردمی ۱۵۴۰ آماده دریافت و ثبت تخلفات زیست محیطی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز