خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه و بویراحمد:

عملکرد برخی مدیران در صیانت از بیت‌المال قابل قبول نیست/ با هیچ مدیری عقد اخوت نبسته‌ایم

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۹۶۸

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: عملکرد ادارات این استان در حوزه صیانت از بیت المال قابل قبول نیست.

به گزارش ایلنا از یاسوج،"سیدعلی ملک‌حسینی" دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم و شورای حفظ حقوق بیت المال استان، اظهار داشت: مدیران استان در حوزه منابع طبیعی، محیط زیست و آب منطقه‌ای از مدیران زحمتکش هستند.
 
وی افزود: پرسنل اداره کل منابع طبیعی پیش از عید تاکنون، شبانه روز در جنگل، کوه و صحرا حضور دارند اما متأسفانه حجم تخلفات آن قدر زیاد است که تلاش‌های این عزیزان شاید به جایی نرسد.
 
ملک‌حسینی در خصوص آسیب‌شناسی این تخلفات، تصریح کرد: باید آسیب‌شناسی کنیم که چرا اینقدر تخلفات داریم؟ چرا با همه‌ این زحمات هنوز حریم راه‌ها تصرف می‌شود؟ چرا تغییر کاربری شکل می‌گیرد؟ چرا منابع طبیعی ما تصرف می‌شود؟ چرا طرح‌هایی که واگذار می‌شود از مسیر خودشان خارج می‌شوند؟ 
 
وی افزود: دستگاه‌ها به آن اختیاراتی که قانون به آنها داده آگاه نیستند و اگر آگاه باشند هم سعی نکرده‌اند از این اختیارات به نحو احسن استفاده کنند.
 
ملک حسینی گفت: در تغییر کاربری اراضی کشاورزی قانون این اجازه را داده که به محض مشاهده تصرف و تخریب در این عرصه‌ها برخورد و طبق قانون، اقدام به قلع و قمع کند.
 
وی افزود: یقین داریم اگر ادارات وظایف قانونی خود را اعمال کنند نیازی به تشکیل پرونده در دادگستری نیست.
 
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، لزوم توجه بیشتر مدیران در حوزه انفال را مهم و ضروری شمرد و ادامه داد: امروز هر جای این استان سرکشی کنیم واقعاً عملکرد ادارات در حوزه صیانت از بیت المال قابل پذیرش نیست.
 
ملک‌ حسینی گفت: چرا منطقه‌ای پس از ۵۰ سال که جنگل بکر است را واگذار می‌کنیم در حالیکه از مردم می‌خواهیم در جهت صیانت از بیت المال به میدان بیایند؟
 
وی افزود: ما موارد را هفتگی رصد و پیگیری می‌کنیم، ادارات ماهیانه نتیجه اقدامات خود را در راستای وظایف قانونی در خصوص رفع تصرف به دادگستری اعلام کنند.
 
ملک حسینی با تشریح برخی از برنامه های دادسرای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری، اظهار داشت: سامانه پیامکی فعال شده تا در راستای گزارش های مردمی و بررسی میدانی، مهلت تعیین می‌کنیم که ظرف مهلت مقرر اقدام بازدارنده انجام دهند اگر انجام دهند که ما دست بوس مدیری خواهیم بود که در اجرای این قانون از بیت المال مواظبت کند و اگر احساس شود که به دلیل مناسبات سیاسی و قومی و قبیله‌ای و عشیره‌ای، مدیری کوتاهی کند و بخواهد توپ را به میدان مدیران دستگاه قضایی بیاندازند قانون ما را مکلف کرده که به سراغ مدیر دستگاه مربوطه برویم.
 
این مسئول قضایی گفت: یقین بدانید ما عقد اخوت با هیچ مدیری نبسته‌ایم.
 
وی گفت: جزیر‌ه ای عمل کردن یکی از معضلات فراروی مدیران است، بطور نمونه، چرا در عرصه منابع طبیعی طرح واگذاری انجام دهیم و روستابه روستا برای حفاظت از منابع طبیعی و جنگل جلو می‌رویم؟
 
ملک حسینی افزود: هفتگی موارد را به ادارات اعلام می‌کنیم، ماهیانه نتیجه اقدامات پیشگیرانه ادارات مربوطه به معاونت دادستان مرکز استان اعلام دهند، ادارات مربوطه پرونده‌های مربوطه اقدامات قانونی را در تشکیل پرونده بطور کامل انجام دهند تا نیاز به دستور قضایی نقص تحقیقات صادر شود.
 
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان معاونت حقوق عامه دادسرا و شعبه‌ ویژه رسیدگی به جرائم علیه انفال و بیت المال را راه اندازی کردیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز