خبرگزاری کار ایران

ثبت نام 95 نفر برای انتخابات مجلس در کهگیلویه و بویراحمد / با مدیران متخلف انتخاباتی برخورد می شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۱۵۶

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو، آینده کشور را متعلق به نسل جوان دانست و اظهارداشت:‌ منشور گام دوم انقلاب قطعا باید توسط جوانان اجرایی شود.

به گزارش ایلنا از یاسوج، حسین کلانتری در نشست رسانه ای با بیان اینکه ارکان نظام با رای مستقیم و غیرمستقیم مردم انتخاب می شوند، خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی مردمسالاری دینی اتفاق افتاده است.

وی گفت: در هیچ جای دنیا کشوری مانند ایران ارکان نظام آن با رای مردم انتخاب نمی شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آمریکا در خاورمیانه از عربستان سعودی حمایت می کند اما ببینید مدیران عربستان چگونه انتخاب می شوند، اظهارداشت: مردم در جمهوری اسلامی مسوولان خود را انتخاب می کنند و این برگرفته از کلام وحی است.

کلانتری با اشاره به اصول پنج، شش و ۶۴ و ۶۸ قانون اساسی و حقوق و اختیارات مردم، ادامه داد: ما برای این قانون اساسی خون های شهدایی مانند شهید بهشتی داده‌ایم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به برنامه زمانبندی انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی اشاره و اطهارداشت: در این استان در سه حوزه انتخابیه نامنویسی در موعد مقرر انجام گرفت.

ثبت نام از 95 نفر برای انتخابات مجلس در کهگیلویه و بویراحمد

کلانتری، تعداد داوطلبان انتخابات امسال این استان را ۹۵ داوطلب عنوان و گفت: از این تعداد پنج نفر خانم و ۹۰ نفر آقا هستند.

وی گفت: از تعداد داوطلبین ، ۴۸ نفر در کهگیلویه بزرگ، ۲۸ نفر در بویراحمد و ۱۹ نفر در گچساران هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد  با بیان اینکه بالاترین نرخ داوطلبین مربوط به نرخ سنی ۳۶ تا ۴۰ نفر هستند، اطهارداشت؛ ۱۹ داوطلب در این نرخ سنی هستند.

کلانتری گفت: ۳۵ داوطلب دیگر در نرخ سنی ۳۰ تا ۴۵ نفر هستند و نرخ رشد مشارکت بانوان در انتخابات امسال نسبت به انتخابات گذشته بیشتر است.

با مدیران انتخاباتی برخورد قاطع قانونی می شود

وی با تاکید براینکه براساس قانون با مدیران انتخاباتی برخورد قاطع قانونی می شود، ادامه داد: شما شک نکنید که با هر مدیری و در هر رده ای که از امکانات دولتی استفاده می شود و یا در متینگ های انتخاباتی شرکت می کنند برخورد قانونی خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد  گفت: هر مدیری که در متینگ های انتخاباتی مشارکت کند توسط دستگاههای نظارتی برخورد قانونی می شود و البته در هیچ مسوولیتی در انتخابات مورد استفاده قرار نمی گیرند.

کلانتری تاکیدکرد که برخورد با مدیران متخلف انتخاباتی براساس قانون انجام می شود نه براساس سفارش فلان فرد و گروه و حزب.

مقام ارشد اجرایی استان با اشاره به اعتراضات آبان امسال در برخی شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: از شورای تامین خواستم طوری رفتار کنند که به مردم آسیبی وارد نشود.

وی گفت: هیچگونه تلفاتی در استان کهگیلویه و بویراحمد در اعتراضات آبان ماه امسال نداشتیم و حتی در شهر یاسوج یک قاب شیشه نشکسته است.

احتمال عزل فرمانداران در روز انتخابات  

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد به فرمانداران گفته‌ایم ممکن است در روز انتخابات هم عزل شوید و با احدناسی تعارف نداریم.

کلانتری گفت: در نشست با ستاد انتخابات و فرمانداران تضمین لازم را از اعضای این ستاد گرفته ام و بعدا خواهم گفت این تصمیم چه بوده اما از آنان بستر حضور مشارکت گسترده را بدون جانبداری از فردی خواسته ایم.

وی افزود: به فرمانداران گفته ایم هرکسی که نمیتواند براساس مسائل منطقه ای و یا مسایل سیاسی انتخابات را بیطرفانه و امانتداری در انتخابات را قاطعانه داشته باشد، این موضوع را به ما بگوید، بدون شک جایگاهی در خور شآن برای وی فراهم می کنیم اما فرماندار نخواهد بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکید می کنیم که برای دفاع از تک برگ آرا اجازه نمیدهیم حق الناس مردم خدشه وارد شود و بدون شک با متخلفین برخورد قانونی در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

کلانتری با بیان اینکه قانون شاخص و خط اصلی مدنظر امام راحل و رهبری انقلاب است، اظهارداشت؛ ما با فراهم کردن آرامش برای رای دهندگان، این اجازه را به کسانی که بخواهند به حق الناس ضربه بزنند نمی دهیم.

وی تایید هیآت اجرایی را منوط به تایید هیآت نظارت عنوان و اطهارداشت: فرایند انتخاب این هیآت دست نظارت و یا اختیار یک فرد یا ۲ فرد نیست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بنده بدنبال برگزاری انتخابات سالم در این استان هستم، اظهارداشت: ریل مدنظر اصلی من ، قانون است ولاغیر و اینکه برخی افراد چیزهایی بگویند برای من مهم نیست.

وی برگزاری برخی متینگ ها و تبلیغات زودهنگام انتخاباتی کنونی را خلاف قانون دانست و خاطرنشان کرد: بطور حتم دستگاههای مرتبط این تخلفات را ثبت و ضبط می کنند.

کلانتری گفت: حرمت کاندیداها و خانواده های آنان باید حفظ شود و البته خود کاندیداها بایستی دقت های لازم را نیز داشته باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکید کرده ایم که از ظرفیت بانوان شایسته در ستادهای انتخاباتی استفاده شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز