خبرگزاری کار ایران

در دیدار کلانتری با وزیر کار مطرح شد؛

قول شریعتمداری برای افزایش سهم تسهیلات اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۳۲۲

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس قول مساعد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سهم تسهیلات این استان در حوزه روستایی، عشایری و مشاغل خانگی افزایش می یابد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد با محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیرامون کاستی ها، ظرفیت ها و نیازهای استان در حوزه اشتغال دیدار و گفت و گو کرد.

کلانتری در این دیدار خواستار توجه ویژه دولت برای افزایش سهم تسهیلات بانکی در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان شد.

وی با اشاره به نوپا بودن کهگیلویه و بویراحمد در حوزه صنعت، افزود: با توجه به ظرفیت‌های استان در زمینه‌های مختلف و فرصت‌های اقتصادی و صنعتی موجود در استان، آمار بیکاران کهگیلویه و بویراحمد بالاست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار افزایش سهم تسهیلات روستایی شد و بیان کرد: ایجاد زیرساخت‌های اشتغال در مناطق روستایی زمینه شکوفایی این مناطق را فراهم و از مهاجرت ها به مناطق شهری جلوگیری خواهد کرد.

کلانتری گفت: تعاونی های این استان نیازمند حمایت مالی دولت هستند و می طلبد دولت نگاه ویژه ای به این مهم داشته باشد.

وی خواستار کمک این وزارت خانه برای رفع مشکلات استان در حوزه تعاونی ها شد و تاکید کرد: در صورت نهادینه شدن فرهنگ تعاون مشکل بیکاری تا حد زیادی در این استان مرتفع می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: افزایش تخصیص اعتبار به مشاغل خانگی و افزایش سهم تسهیلات روستایی و عشایری می‌تواند زمینه رونق تعاونی ها و به تبع آن ها افزایش تولید در استان را مهیا کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز از نگاه خاص این وزارت به استان کهگیلویه و بویراحمد نیز برای واگذاری وسیله نقلیه به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، افزایش سهم مشاغل خانگی، تسهیلات روستایی و عشایری و تخصیص اعتبار برای پروژه های ورزشی اداره کل استان قول مساعد و دستورات لازم را این خصوص داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز