خبرگزاری کار ایران

اتفاق عجیب در یک مراسم کلنگ‌زنی در کهگیلویه و بویر احمد / دست و پیشانی بوسی مسئولان استانی هنگام اجرای پروژه

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۸۸۹

روستای کوخدان در 35 کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و در هفت کیلومتری شهر " سیسخت " مرکز شهرستان دنا واقع شده است که دوستداران طبیعت می توانند برای دیدن یک بهشت پنهان در دل کوه، به دامنه بلندترین رشته کوه زاگرس سفر کنند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، روستای بکر و منحصر بفرد کوخدان با داشتن تاکستان‌های زیبا و درختان آلو، سیب و انگور دارای جاذبه های خاصی بوده که رنگ بندی این جاذبه ها در فصول متنوع سال از جمله بهار و پاییز بر زیبایی‌های فراموش نشدنی آن افزوده است.

از سویی این روستا به دلیل داشتن  آب خنک جوشیده از چشمه‌های طبیعی و سرد و زلال دنا و نیز خاک غنی غنی یکی از مستعدترین روستاهای حوزه دنای شرقی است.

 بهمن ماه 1397 بود که فضل الله آذرفر پس از 10 سال مدیریت جهادکشاورزی شهرستان دنا کنار گذاشته شد و  جای خود را به  سیامک شفائی داد. 6ماه بعد یعنی در شهریورماه 98 کلنگ پروژه آبیاری تحت فشار باغات روستای" کوخدان" شهرستان دنا با حضور "الیاس تاج‌الدینی" مدیرکل جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد،" غلام محمد زارعی" نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، "ناصر مصباح نژاد " امام جمعه دنا و جمعی از مسئو لان شهرستانی بر زمین شده شد.

"غلام محمد زارعی" نماینده این حوزه انتخابیه در سخنانی در این آئین گفت: اوایل مدیریت آقای شفایی در جهادکشاورزی شهرستان دنا به ایشان گفتم هر وقت توانستی بیل را برای آبیاری از دوش مردم کوخدان برداری من پیشانی تو را خواهم بوسید و امروز بعد از کلنگ زنی این کار را خواهم کرد.

بعد از این سخنان و قبل از کلنگ زنی این پروژه،" غلام محمد زارعی" نماینده بویراحمد و دنا در خانه ملت به وعده خود عملکرد و پیشانی " شفایی " مدیرجهادکشاورزی شهرستان دنا را بوسید.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان دنا هم در سخنانی کوتاه گفت : « من دست آقای زارعی را بخاطر تلاش‌ها و بزرگی‌شان می بوسم."‌البته وقتی خواست دست  زارعی را ببوسد ،وی  اجازه بوسیدن نداد. انتشار تصاویر این دست و پیشانی  بوسی‌ها در فضای مجازی  واکنش هایی  به همراه داشت.

مدیرکل جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد اولین کسی بود که به دست‌بوسی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان دنا از نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد. "الیاس تاج‌الدینی" به ایلنا در یاسوج گفت: « روز گذشته   در مراسم کلنگ زنی پروژه آبیاری تحت فشار روستای " کوخدان " شهرستان دنا حضور داشتم. اگر چه  آقای زارعی نماینده مجلس این اجازه را به آقای شفایی مدیرجهادکشاورزی دنا نداد و از بوسیدن دست خود توسط این مدیر خودداری کرد  اما این روش در کل کار خوبی نیست و اصلا قبول نداریم حتی شخص نماینده هم با این اقدام آقای شفایی مخالفت کرد.»

 پروژه آبیاری تحت فشار روستای کوخدان شهرستان دنا قرار است با اعتباری معادل هفت میلیارد تومان در 300 هکتار اجرایی شود  اگر مردم منطقه در زمینه پرداخت همیاری های خود و رفع معارضات محلی هم همکاری کنند این پروژه تا 18 ماه دیگر به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز