خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد:

پروژه 10 ساله ای که درحال باستانی شدن است/ نگرانی ایثارگران از تمام نشدن پروژه

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۷۴۰

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد تمام نشدن مهم‌ترین پروژه عمرانی این اداره کل در استان اظهار نگرانی کرد.

به گزارش ایلنا، " سیدمنصور موسوی " در نشست رسانه ای در یاسوج گفت: متاسفانه تنها پروژه عمرانی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد بعد از 10 سال نیمه تمام رها شده و درحال تبدیل شدن به یک اثر باستانی است.

وی با تشریح دلایل احداث مجتمع توانبخشی، تفریحی و فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج مرکز این استان، اظهارداشت: این پروژه در سال 85 توسط رئیس جمهور وقت دستور داده شد تا احداث بشود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد افزود: تمامی اسناد احداث این مجتمع موجود و متاسفانه باوجود گذشت بیش از 10 سال این پروژه که متعلق به جامعه ایثارگران و خانواده های معظم شهدا است در این استان به حال خود رها شده بود.

موسوی، زیربنای مجتمع توانبخشی، فرهنگی و تفریحی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد را بیش از 9 هزارمترمربع عنوان و اظهارداشت: مساحت کلی این مجتمع سه هکتار و در کنار هتل آزادی یاسوج قرار است بنا بشود.

وی گفت: مجتمع ویژه خانواده های معظم شاهد و ایثارگر در سال های 85 و 86 نسبت به سایر استان های دیگر پیشرفت فوق العاده ای داشت اما متاسفانه مدتی بعد از آن سال ها به دلیل تخصیص نیافتن اعتبارات لازم به تعطیلی کشیده شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد، نبود اعتبارات را مهم‌ترین دلیل تعطیلی پروژه 10 ساله این اداره کل ذکر و تصریح کرد: تاکنون بیش از 21 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده و نیازمند حداقل 10 میلیارد تومان دیگر است.

موسوی افزود: استان های همجوار ما مانند فارس ، اصفهان ، خوزستان و چهارمحال بختیاری که پروژه های آنان از لحاظ پیشرفت فیزیکی از پروژه کهگیلویه و بویراحمد عقب تر بود اکنون تکمیل و مورد استفاده قرار گرفته اما پروژه این استان بحالت تعطیلی درآمده است.

وی از رایزنی های مستمر خود برای جذب اعتبارات لازم جهت شروع دوباره پروژه توانبخشی، فرهنگی و تفریحی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و یادآورشد: این پروژه می تواندعلاوه براینکه برخی از مشکلات خانواده های معظم شاهد و ایثارگر را در بخش های رفاهی حل کند می تواند در بخش گردشگری نیز درآمدزایی داشته باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد افزود: بعد از رایزنی های چندماهه، قرار شد اعتبارات موردنیاز توسط استان و سازمان مرکزی تامین شود که متاسفانه هنوز اعتبارات استانی تخصیص نیافته است.

موسوی، تخصیص اعتبار برای ادامه فعالیت تنها پروژه عمرانی ویژه خانواده های معظم شاهد و ایثارگر کهگیلویه و بویراحمد را از سوی مسوولان استانی ضروری خواند و اظهارداشت: درخواست های خود برای شروع فعالیت این پروژه را به مسوولان استانی داده و منتظر عنایات آنان هستیم.

وی گفت: این پروژه باید به اتمام برسد و هرچه دیرتر اعتبارات لازم به آن تخصیص داده شود هزینه های تکمیلی آن بیشتر خواهد شد و مشکلات آن دوچندان تر می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد از نارضایتی و نگرانی گسترده خانواده های معظم شاهد و ایثارگر این استان در  پایان نیافتن مجتمع توانبخشی، فرهنگی و تفریحی شان در یاسوج هم خبرداد.

موسوی گفت: خانواده های معظم شاهد و ایثارگر در کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت کنونی نیمه تمام بودن این پروژه بشدت ناراضی و در دیدارها و تماس های شان از افزایش نارضایتی و نگرانی های خود در این ارتباط سخن می گویند.

وی افزود: از مسئولان استانی بویژه استاندار و رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد می خواهیم با تخصیص اعتبارات لازم زمینه های شروع فعالیت عمرانی این پروژه مهم را فراهم کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز