خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد:

استقرار اردوگاه‌های اسکان اضطراری زلزله در یاسوج ضروری است/ نمی‌توانیم بگوییم زلزله در یاسوج می آید یا نمی‌آید

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۱۶۸

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد، استقرار اردوگاه‌های اسکان اضطرارای در زمان وقوع زلزله را در یاسوج، دهدشت و دوگنبدان این استان ضروری خواند.

امان‌الله جهان‌بین در گفت و گو با ایلنا از یاسوج گفت: متاسفانه استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد این اردوگاه‌های اسکان اضطراری بوده که می طلبد تمامی دستگاه‌های مرتبط برای استقرار این اردوگاه‌ها همکاری لازم را با جمعیت هلال احمر و مدیریت بحران استان داشته باشد.

وی با تشریح آخرین وضعیت زلزله‌های شب گذشته یاسوج تاکنون، اظهارداشت: تیم‌های امدادی و پشتیبانی در ستاد، شهرستان بویراحمد و دنا برای پشتیبانی و امداد رسانی احتمالی در وقوع زلزله به حالت آماده باش در آمده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد افزود: انبارهای تامین چادر برای تحویل به  شهروندان در زمان وقوع زلزله نیز اکنون تکمیل و در صورت نیاز از استان های مُعین نیز استفاده می شود.

جهان بین با بیان اینکه حادثه خبر نمیکند و ممکن است زلزله یاسوج دوباره تکرار شود و ممکن است تکرار نشود، خاطرنشان کرد: مردم به شایعات هیچ توجهی نکنند و آرامش خود را در زمان وقوع زلزله حفظ کنند.

وی، محل وقوع زلزله امروز در شهر یاسوج را 200 متری روستای محمود آباد علیا در نزدیکی شهر یاسوج عنوان و اظهارداشت: تیم های کارشناسی ارزیاب از محل بازدید و خسارتی به روستا وارد نشده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد باتاکید براینکه نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم زلزله باز خواهد گشت یا خیر، یادآورشد: در صورت وقوع زلزله، فقط در قالب اردوگاه‌های اضطراری امکان خدمات رسانی است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، زلزله هایی با ریشترهای 2.7 و 4.1 از شب گذشته تاکنون شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزانده است.

هم اکنون نگرانی از ادامه زلزله وجود دارد و مردم در حال آماده کردن خود برای اسکان در مناطق مختلف شهری هستند.

زلزله در اردیبهشت ماه 1397 نیز در شهر یاسوج و برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داد که خسارتی را بدنبال داشت.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز