خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

افزایش هزینه‌های کارت مهارت فنی کارگران ساختمانی عاقلانه نیست/"سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای" به تذکر وزیر کار اکتفا نکند

asdasd
کد خبر : ۹۱۷۴۷۱

رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور از افزایش هزینه تمدید، تعویض و صدور کارت مهارت فنی کارگران ساختمانی به ۵۰ هزار تومان و افزایش هزینه ثبت‌نام اولیه به ۹۰ هزار تومان خبر داد و از آن گلایه کرد.

«اکبر شوکت» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه هزینه تمدید، تعویض و صدور کارت کارگران ساختمانی از ۵ هزار تومان به ۵۰ هزار تومان رسیده است، گفت: در همین حال، هزینه اولیه ثبت نام کارت مهارت فنی هم به ۹۰ هزار تومان افزایش یافته است. در مجموع یک کارگر ساختمانی باید حدود ۱۴۰ هزار تومان برای امور مربوط به کارت مهارت پرداخت کند؛ هرچند تعداد زیادی از کارگران ساختمانی کارت مهارت دارند و تنها باید افزایش هزینه‌‌های تمدید و تعویض و صدور کارت را متحمل شوند.

وی با بیان اینکه عاقلانه‌ترین کار این بود که تنها حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد به هزینه‌ها افزوده می‌شد، گفت: هزینه تمدید، تعویض و صدور کارت مهارت فنی هزار درصد و ثبت نام اولیه هم ۲۰۰ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که دستمزد کارگران ۲۰ درصد افزایش یافته است و تورم هم سال گذشته توسط بانک مرکزی ۴۱.۲ درصد اعلام شد. افزایش هزینه‌های کارت مهارت فنی کارگران ساختمانی تا این میزان عاقلانه نیست.

رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مسئول امور کارت مهارت است، گفت: باتوجه به اینکه کارگران ساختمانی توان پرداخت این میزان افزایش هزینه را ندارند با آقای شریعتمداری، وزیر کار صحبت کردم. ایشان همان لحظه با آقای «علی اوسط هاشمی» رئیس سازمان تماس گرفتند و پاسخ خواستند. آقای هاشمی هم توضیح دادند که این مصوبه مجلس است.

دبیرخانه کارگر قم، افزود: اگر  مصوبه مجلس باشد هم این کار به درخواست سازمان انجام شده است؛ در غیر این صورت مجلس در این مسائل ریز ورود نمی‌کند. به هر شکل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور می‌تواند این مشکل را حل کند. انجمن‌های صنفی از نمایندگان مجلس می‌خواهند تا به گونه دیگری قیمت‌گذاری کنند. انتظار داریم که آقای اوسط هاشمی به تذکر وزیر اکتفا نکنند و خودشان هم این موضوع را از مجلس پیگیری کنند؛ چراکه کارگران ساختمانی توان این میزان افزایش هزینه‌ها را ندارند؛ آنهم درحالیکه در سال ۹۸ تمام این کارها با حدود ۴ هزار تومان انجام می‌شد.

وی با اشاره به سپرده شدن بخشی از آموزش‌های سازمان فنی و حرفه‌ای به آموزشگاه‌های آزاد، گفت: مدارک فنی و حرفه‌ای باید به صورت رایگان صادر شوند اما حالا یک کارگر ساختمانی برای دریافت مدارک درجه ۱ و ۲ از آموزشگاه‌های آزاد ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان هزینه کند. تنها امید کارگران ساختمانی به آزمون‌های ادواری بود که هزینه آنهم از ۱۰ هزار تومان به ۱۴۰ هزار تومان رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز