خبرگزاری کار ایران

ویس کرمی خبر داد:

رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۹۶۹

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت مردمی سیزدهم خبر داد و گفت: دولت توجه ویژه‌ای به فعالیت بانوان در قالب تعاونی دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حامد ویس‌کرمی» همزمان با هفته کار و کارگر با هدف تکریم و تجلیل از فعالان عرصه کار و تولید بخش تعاون و ایجاد انگیزه در فعالان مردمی اقتصاد از «تعاونی تیام دوخت بانوان شهر قدس » از تعاونی‌های فعال در حوزه تولید و اشتغالزایی بازدید کرد. 

 

وی در این بازدید که با هدف ارتباط دوسویه جهت بررسی مشکلات و موانع صورت گرفت، خاطرنشان کرد: تعاونی‌های زنان تعاونی‌های هستند که حداقل ۷۰ درصد اعضا آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند. 

 

ویس کرمی اضافه کرد تعداد ۷ هزار و ۱۰ تعاونی زنان با عضویت بیش از ۶۶ نفر بالغ بر 92 هزار فرصت شغلی در کشور فعال هستند.  

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: ۴۵ درصد از تعاونی‌های زنان در گرایش‌های فرش دستباف، صنعت و صنایع دستی، ۱۸ درصد در گرایش کشاورزی، ۲۳ درصد در رشته خدمات و ۱۴ درصد در سایر گرایش‌ها فعالیت دارند. 

وی گفت: تعاونی‌های زنان بیشتر در حوزه صنایع دستی، فرش دستباف، صنایع غذایی، صنایع بسته‌بندی و کشاورزی فعالیت دارند. 

 

ویس کرمی تأکید کرد: در حوزه‌های گردشگری نیز ظرفیت‌های کسب و کار و اشتغال خوبی برای بانوان در بخش تعاونی کشور وجود دارد. 

 

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۲۲۳ شرکت تعاونی زنان با 12 هزار و 196 عضو و 18 هزار و 900 فرصت شغلی تشکیل شده است که از رشد بیش از ۲۲ درصدی نسبت به مدت دوره مشابه قبل برخوردار است. 

 

وی با تاکید بر تقویت تعاونی های زنان در سال جاری خاطرنشان کرد: خوشبختانه سایر دستگاه‌ها نیز همکاری مطلوبی با تعاونی ها دارند و حمایت از تعاونی‌ها منجر به ایجاد اشتغال پایدار و امنیت شغلی خواهد شد. 

 

گفتنی است، «شرکت تعاونی تیام دوخت شهر قدس» با موضوع فعالیت خیاطی و دوزندگی و با ایجاد اشتغال برای ۱۲۳ نفر در حوزه مشاغل خانگی و ۴۰ نفر به صورت کارگاهی مشغول به فعالیت است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی علاوه بر «شرکت تعاونی زنان تیام دوخت نیز از تعاونی آموزشی زنان اندیشه نو با موضوع فعالیت دبیرستان دخترانه در فضای آموزشی بالغ بر ۱۸۰۰ متر مربع و ۱۴ کلاس و اشتغالزایی بیش از ۶۰ نفر از بانوان بازدید به عمل آورد.

 

همچنین در ادامه از شرکت تعاونی تولیدی توزیعی پیشگام چاپ با موضوع فعالیت خدمات چاپ اتیکت و لیبل های بسته بندی با اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم ۱۵۰ نفر بازدید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز