خبرگزاری کار ایران

ایجاد ۶۰ تشکل کارگری و کارفرمایی جدید در استان فارس

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۱۰۴

رییس اداره تشکل‌های کارگری و کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس از تشکیل و فعالیت ۸۴۹ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس، فرزانه پورسعید با بیان این مطلب اظهار کرد: این مهم در راستای تحقق اهداف عالیه اداره کل تعاون، کار ‌رفاه اجتماعی استان و  برنامه محوری توسعه و توانمندسازی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی صورت پذیرفته است.

او خاطرنشان کرد: یکی از مبادی توانمند‌سازی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در این استان ارایه آموزش‌ها و اجرای کارگاه‌های آموزشی بوده است.

رییس اداره تشکل‌های کارگری و کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس ادامه داد: ۶۹۰۱ نفر ساعت آموزش در سال ۹۷ و ۶۹۲۰ نفر ساعت آموزش در سال ۹۸ به اعضای هیات مدیره تشکل‌های کارگری و کارفرمایی از برنامه‌های موفق این اداره کل به شمار می‌رود.

پورسعید همچنین افزود: روند افزایش تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان از ۷۵۷ در سال ۹۶ به ۷۸۹ در سال ۹۷ و سپس ۸۴۹ در پایان سال ۹۸ موید رویکرد توسعه موثر کمی تشکل‌گرایی در جامعه کارگری و کارفرمایی استان است.

وی تصریح کرد: تاکنون در این استان ۳۷۶ مورد نمایندگی کارگران، ۱۳۶ شورای اسلامی کار، ۱۲۲ انجمن صنفی کارگری، ۲۴ کانون کارگران بازنشسته شهرستانی، ۱۷۹ انجمن صنفی کارفرمایی و ۱۲ کانون عالی استانی تشکل‌های عالی کارگری و کارفرمایی تشکیل و در حال  فعالیت هستند.

رئیس اداره تشکل‌های کارگری و کارفرمایی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس با بیان اینکه مشارکت موثر تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در نهادهای سه‌جانبه تصمیم‌سازی مشترک ارزنده و چشمگیر بوده است، یادآور شد: ازجمله می‌توان مراجع حل اختلاف کارگری و کارفرمایی، کمیته بحران، کمیته فصل یازدهم قانون کار، کمیته بهبود فضای کسب و کار، کمیته تعیین صلاحیت شرکت‌های خدماتی و ایمنی، کمیته تجدیدنظر مشاغل سخت و‌ زیان‌آور و هیات تشخیص ماده ۲۲ قانون شوراهای اسلامی کار را نام برد که از جلوه‌های بارز توانمندسازی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی این استان به شمار می‌رود.

پورسعید افزود: در شرایط فعلی جامعه نیز رویکرد بدیع نقش‌آفرینی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در پیشگیری از بحران کرونا نمونه ویژه‌ای از موضوع نقش‌آفرینی موثر تشکل‌های کارگری و کارفرمایی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز