خبرگزاری کار ایران

در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه شورای عالی حفاظت فنی صورت گرفت؛

آیین‌نامه مشاوران و خدمات دهندگان حفاظت فنی و ایمنی اصلاح شد / بررسی امکان الحاق به مقاوله نامه ۱۵۵ بین المللی کار

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۱۳۱

یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه شورای عالی حفاظت فنی تشکیل شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست بر اهمیت و بازنگری دقیق آیین‌نامه مشاوران و خدمات دهندگان حفاظت فنی و ایمنی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه یکی از اهداف بازنگری این آیین نامه شفاف سازی است، در صورت تایید افراد فاقد صلاحیت و به تبع آن عملکرد نامناسب آنها، اطمینان کارفرمایان سلب خواهد شد، لذا اعضای شورای عالی حفاظت فنی در رابطه با مصوبات شورا  مسئولیت قانونی و شرعی دارند. 

وی  همچنین با اشاره به اهمیت الحاق به مقاوله نامه‌های سازمان بین المللی کار، افزود : یکی از ارزیابی‌ها و توصیههای  سازمان بین المللی کار الحاق کشورها به مقاوله نامه‌های بین المللی است و با توجه به اینکه این سازمان یکی از سازمان ‌های مهم سازمان ملل است و ایران نیز جزء اولین کشورهای عضو سازمان بین المللی کار می‌باشد،  الحاق به مقاوله نامه‌های بین المللی می‌تواند برای کشور مثبت باشد. 

در ادامه مظفری دبیر شورای عالی حفاظت فنی نیز گفت: سازمان بین المللی کار تاکنون بیش از ۴۰۰ مقاوله نامه‌ و توصیه نامه‌ سازمان بین المللی کار مصوب کرده  است که هدف از آنها ایجاد ساختارهایی برای ارتقای شاخصهای ملی کشورها است. هرچه تعداد مقاوله نامه‌های الحاقی برای کشوری بیشتر باشد آن کشور از نظر شأن بین دول در جایگاه بالاتری قرار دارد و جمهوری اسلامی ایران  هم چند سال است که در هیأت رییسه این سازمان عضویت دارد.  

وی با اشاره به موضوع الحاق به مقاوله نامه ۱۵۵ سازمان بین المللی کار با عنوان ایمنی و بهداشت شغلی، افزود: با توجه به اینکه مقررات و استانداردهای کشور می‌تواند الزامات مقاوله نامه ۱۵۵ را پوشش دهد، با الحاق به این مقاوله نامه، میتوانیم زمینههای همکاری و کمکهای فنی سازمان بین المللی کار را جذب نماییم و هم در سطح بین المللی نشان خواهیم داد  که به دنبال استاندارد سازی و ارتقای شاخص‌ها هستیم. 

مظفری گفت: اعضای شورا می توانند نظرات و پیشنهادات خود را به دبیرخانه شورا ارسال تا با بررسی جامع مقاوله نامه و مطالعه تطبیقی، بسترسازی و اقدامات قانونی جهت الحاق به مقاوله نامه صورت پذیرد. 

شایان ذکر است در ادامه این جلسه موادی از آیین نامه مشاوران و خدمات دهندگان حفاظت فنی و ایمنی از سوی اعضا مورد بررسی و با رای اکثریت اصلاح شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز