خبرگزاری کار ایران

رشد ۸۶ درصدی درآمد یکی از شرکت‌های تابعه صندوق فولاد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۳۰۲

مدیرعامل شرکت خدمات عمومی فولاد از افزایش بیش از ۸۶ درصدی درآمد خدمات انبارداری و برش و باسکول این مجموعه تابعه صندوق فولاد خبرداد.

به گزارش ایلنا، حسین وجودی یزدی (مدیرعامل شرکت خدمات عمومی فولاد ایران) از توابع صندوق بازنشستگی فولاد صبح روز سه شنبه بیست و یکم فروردین طی مراسم بازدید مدیران صندوق فولاد و درختکاری نمادین در این مجموعه اعلام کرد: افزایش بیش از ۸۶ درصدی درآمد خدمات انبارداری و برش و باسکول شرکت خدمات عمومی فولاد ایران نسبت به دوره مشابه آن است. 

وی ادامه داد: سپس در سال ۹۲ به دلیل پرونده اقتصادی امیرمنصور آریا که قسمت اصلی آن در این شرکت واقع شده بود، به صورت رسمی متحمل ضرر ۳۰ هزار میلیارد تومانی شدیم. شایان ذکر است که ضرر این شرکت به صورت غیر رسمی بالغ بر ۵۰۰ هزار میلیارد (۵ همت) بود. 

این مقام مسئول ادامه داد: پس از آن اتفاق ضرردهی شرکت به صورت سریالی ادامه یافته و هر لحظه بر آن افزوده شد. آن اتفاق تمام منابع شرکت را از بین برد و به اجبار شرکت برای بازیابی خود هرگز نتوانست به آن شرایط برگردد. همانطور که مستحضر هستید این شرکت از سال ۱۳۶۹ سنتر صنایع فولاد مبارکه نیز هست و جزو سه سنتر تهران است. 

وی در ادامه اظهار کرد: اما به واسطه این اتفاق خرید شرکت هرساله از مجموعه فولاد مبارکه کاهش یافت تا آنجا که در سال ۱۴۰۱ به صفر رسید. به همین جهت به محض اعطای مسئولیت این شرکت به من بلافاصله نسبت به احیای قسمت بازرگانی مجموعه اقدام نمودم. 

بازگشت شرکت فولاد ایران به چرخه صادرات 

وی افزود: نیروهایی که دارای تجربه در زمینه بازرگانی بودند، اما به شیوه‌ای نامعقول تعدیل شده بودند را به کار بازگرداندیم. با این اقدامات قسمت بازرگانی مجموعه مجددا فعال شده و توانستیم طی یک سال گذشته حدود ۲ هزارو ۵۰۰ تن از محصولات فولاد مبارکه را خریداری نماییم. 

وی تصریح کرد: مجموعه این اتفاقات نقطه عطفی را در شرکت خدمات عمومی فولاد ایران ایجاد کرد و به همین سبب برای سال جاری سهمیه ۱۰ هزار تنی را برای شرکت پیش بینی کرده ایم. در حوزه صنایع فولادی این شرکت اولین صادر کننده سنگ آهن و گندله است، اما متاسفانه در این مدت حتی موفق به احیا و اخذ کارت بازرگانی نیز نشده بود. 

مدیرعال شرکت خدمات عمومی فولاد ادامه داد: با توجه به نظر وزارت صنعت، ما بالفاصله نسبت به اخذ کارت بازرگانی اقدام و برای سال جدید برنامه ریزی جدی به منظور ورود مجدد به بحث صادرات مقاطع فولادی داریم. این شرکت هم ردیف شرکت‌های بزرگی است، اما متاسفانه به دلیل نوع مدیریت در گذشته این شرکت‌های بزرگ نتوانسته بودند به یک دیگر کمک شایانی کنند؛ اما طی یکسال گذشته مجدد موفق به عقد تفاهم نامه‌ای با شرکت دالاهو شده ایم. 

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: طی این تفاهم نامه شرکت مذکور متعد شد که ۲۰ درصد از محصولات خود را از طریق شرکت ما به فروش برساند. این خود نقطه عطفی را در سال ۱۴۰۳ ایجاد کرده است. همچنین در حال حاضر بحث کرومیت معادن اسفندان قطعی شده و ما در حال انجام مباحث خرید و فروش کرومیت هستیم. 

یزدی اظهار کرد: همچنین در حال حال تلاش برای توسعه مباحث صادرات کرومیت هستیم. تمام این اتفاقات در کنار مراکز خدمات تولید این شرکت بوده است. مراکز خدمات تولید در نگهداری و انبار داری و برش کاری ورق‌های تولیدی فولاد مبارکه وظیفه دارد. این برش به ماهی ۳۰۰ تن رسیده بود، اما هم اکنون با همت همکاران به ماهی ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ تن رسیدیم. 

در پایان این مراسم، در آستانه عید سعید فطر، ۲۰۰ اصله نهال مثمر در محوطه مرکز خدمات تولید و برش شرکت خدمات عمومی فولاد ایران کاشته شد. 

حسین وجودی یزدی، مدیرعامل شرکت خدمات عمومی فولاد ایران این اقدام را در راستای مسئولیت اجتماعی شرکت عنوان کرد و گفت: کاشت درخت، عملی ساده اما بسیار مؤثر، نمادی از تعهد ما به آینده‌ای پایدار و سرشار از زندگی است. 

وی با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها، مفهومی است که فراتر از مرزهای اقتصادی و تجاری، به جنبه‌های اخلاقی و انسانی کسب‌وکار می‌پردازد، افزود: در دنیای امروز، شرکت‌ها نقشی حیاتی در حفظ محیط زیست دارند. ما به عنوان بخشی از این صنعت، متعهد به کاهش تأثیرات منفی بر محیط زیست و ارتقاء استانداردهای زیست‌محیطی هستیم. 

گفتنی است، در ایران مراسم نوشادی، معاون اقتصادی و برنامه ریزی صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد، راشدی، معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق حمایت از بازنشستگی کارکنان فولاد و جوقه دوست موسوی مدیرکل بازرسی، ارزیابی، عملکرد و پاسخگویی به شکایات صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد حضور داشتند و هر کدام به یاد شهدای صندوق فولاد در هشت سال دفاع مقدس نهال کاشتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز