خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان تأمین اجتماعی:

دوران آینده‌سوزی و آینده‌خواری در تأمین اجتماعی تمام شده

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۱۱۱

میرهاشم موسوی گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی با حمایت‌های دولت محترم الحمدلله به ریل امیدواری و آینده‌سازی وارد شده و دوران آینده‌سوزی و آینده‌خواری در قالب اجرای تعهدات جاری با استقراض بی‌رویه از نظام بانکی و برجاگذاشتن تعهدات مالی سنگین برای آیندگان را پشت سر گذاشته است.

به گزارش ایلنا به‌ نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در سومین نشست شورای راهبردی شرکای اجتماعی و نخستین جلسه این شورا در سال ۱۴۰۳ که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از معاونان این وزارت و نیز معاونان و مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی و نمایندگان و مسئولان تشکل‌های صنفی کارگری، کارفرمایی و بازنشستگان برگزار شد، ضمن تقدیر از همکاری و همراهی نمایندگان شرکای اجتماعی سازمان در سال گذشته، عبور از مشکلات و چالش‌های پیش‌روی سازمان را مرهون حمایت و مساعدت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز همدلی و همکاری شرکای اجتماعی و همکاران این سازمان دانست و با تأکید بر نقش ویژه تأمین اجتماعی در جهت تحقق شعار سال و وجه مشارکت مردمی گفت: بخش قابل‌توجهی از وارد شدن سازمان تأمین‌اجتماعی به ریل امیدواری و آینده‌سازی، مرهون وجه مشارکت اجتماعی در این سازمان است و ان‌شاءالله این رویکرد تحولی و توسعه خدمات در سال جدید با قوت ادامه خواهد داشت. 

 موسوی در این نشست ضمن تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ایام پرفیض ماه مبارک رمضان و تبریک عید سعید فطر، اظهار داشت: در سالی که گذشت الحمدلله در سازمان تأمین‌اجتماعی توانستیم بر اساس برنامه و بودجه تعیین شده، به سلامت از مشکلات و چالش‌های پیش روی سازمان عبور کنیم و این دستاورد مرهون هدایت راهبردی وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی، همکاری و همراهی شرکای عزیز اجتماعی و البته کارکنان شریف سازمان تأمین‌اجتماعی است. 

موسوی با تأکید بر این‌که شرکای اجتماعی، صاحبان واقعی سازمان و مدیران و کارکنان سازمان امانتدار آن‌ها هستند، گفت: طی سی ماه گذشته، سازمان تأمین‌اجتماعی با حمایت‌های دولت محترم الحمدلله به ریل امیدواری و آینده‌سازی وارد شده و دوران آینده‌سوزی و آینده‌خواری در قالب اجرای تعهدات جاری با استقراض بی‌رویه از نظام بانکی و برجاگذاشتن تعهدات مالی سنگین برای آیندگان را پشت سر گذاشته است. این رویکرد تحولی جز با مشارکت اجتماعی قابل انجام نبوده و هرچند هنوز تا رسیدن به نقطه آرمانی و مطلوب فاصله وجود دارد و برخی مشکلات و چالش‌ها همچنان وجود دارند، اما مسیر تحول و توسعه خدمات با عنایت خداوند متعال در سازمان تأمین‌اجتماعی با جدیت آغاز شده و در سال جاری نیز با توجه به شعار سال، با قوت ادامه خواهد داشت. 

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: از آغاز این دولت و در شرایط سخت اقتصادی کشور، حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان تسویه بدهی به نظام بانکی اتفاق افتاد و در سال ۱۴۰۲ حدود ۵۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشتیم که این دستاوردها به لطف اصلاح رویه در دوره جدید اتفاق افتاد. اگر بنا بود مسیر دوره‌های قبل ادامه پیدا کند، اثر تورمی ناترازی منابع و مصارف و اجرای تعهدات با استقراض بی‌رویه از نظام بانکی بسیار قابل توجه بود، اما در دوره جدید از این موضوع جلوگیری شد. 

وی با تأکید بر این‌که مسیر تحولی در سال ۱۴۰۳ نیز با قدرت در سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه خواهد یافت، اظهار داشت: سال جدید به عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده و یکی از مهم‌ترین دستگاه‌ها در تسهیل‌گری تولید سازمان تأمین‌اجتماعی است که می‌تواند نقش مهمی در تحقق این شعار ایفا کند. در جذب بیمه‌شدگان جدید اگرچه سازمان در دوسال و نیم گذشته بیش از دو میلیون و سیصد هزار نفر بیمه‌شده جدید را جذب کرده که عدد بسیار قابل‌توجهی است اما امسال باید در این زمینه یک جهش اتفاق بیفتد. مطابق اصل ۲۹ قانون اساسی تلاش داریم تا حدود هشت میلیون نفر از افراد فاقد بیمه را نیز تحت پوشش چتر بیمه‌ای قرار دهیم. 

بر اساس این گزارش، در ابتدای این نشست، محسن تقیانی مدیرکل امور فرهنگی سازمان تأمین‌اجتماعی، گفت‌وگو را نسخه شفابخش حل مشکلات و چالش‌های سازمان عنوان کرد و افزود: در سطح استانی شورای راهبردی شرکای اجتماعی تأمین‌اجتماعی تا امروز صدها جلسه برگزار شده و در سطح ملی نیز امروز سومین نشست از این سلسله نشست‌ها برگزار می‌شود که امیدواریم با قدرت و جدیت استمرار پیدا کند. 

وی افزود: غرض از برگزاری این جلسات، توسعه گفت‌وگو میان سازمان تأمین‌اجتماعی با شرکای اجتماعی این سازمان اعم از بازنشستگان، کارگران و کارفرمایان عزیز است که الحمدلله در سال گذشته ثمرات بسیار خوبی برای سازمان به دنبال داشته و بسیار پربرکت بوده و برگزاری باکیفیت‌تر و توسعه آن از اولویت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی در سال ۱۴۰۳ است تا ان‌شاءالله به کمک شرکای محترم اجتماعی و مساعدت و همراهی دولت و مجلس و دستگاه‌های مختلف بتوانیم به بهترین نحو به مردم شریف ایران خصوصا بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی ارائه خدمت کنیم. 

به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، سومین نشست از سلسله نشست‌های شورای راهبردی شرکای اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی با هدف توسعه همکاری‌ها میان سازمان تأمین‌اجتماعی با نمایندگان تشکل‌های صنفی، در محل سالن جلسات سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار شد. در بخشی از این نشست، نمایندگان تشکل‌های مختلف کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی در قالب سه پنل تخصصی ضمن مرور عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود و همچنین روند همکاری با سازمان تأمین‌اجتماعی، برنامه‌ها و مطالبات خود برای سال ۱۴۰۳ را با مدیرعامل این سازمان و معاونان و مدیران این سازمان مطرح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز