خبرگزاری کار ایران

در تماس با ایلنا مطرح شد؛

بلاتکلیفیِ نیروهای مخابرات خوزستان: مخابرات زیر بارِ اجرای حکم نمی‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۵۲۷

نیروهای مخابرات خوزستان از تداوم بی‌توجهیِ مخابرات به حکم قانونیِ بازگشت به کار و تبدیلِ وضعیتِ این نیروها خبر دادند.

یکی از نیروهای مخابرات خوزستان در تماس با خبرنگار ایلنا، از تداوم بی‌توجهیِ مخابرات به حکم قانونیِ بازگشت به کار و تبدیلِ وضعیتِ این نیروها خبر داد و گفت: شرکت پیمانکاری خدمات اول، در سال جدید کنار رفت و جای خود را به شرکت دیگری داده است. این شرکت باید با ما که حکم دیوان برای بازگشت به کار و تبدیل وضعیت داریم، قرارداد ببندد اما از این کار امتناع می‌کند. 

آن‌ها گفتند: مخابرات اجازه‌ی بستنِ قرارداد با ما که حدودا ۷۰ نفر هستیم را نمی‌دهد. ۲۸ اسفندماه، در آخرین روز کاریِ سال قبل، شورای تأمین استان، جلسه‌ای برای این ۷۰ نیرو تشکیل داد و در صورتجلسه‌ی آن قید شد که نیروها باید به کار برگردند. این نیروها بیش از ۲۰ سال سابقه‌ی کار دارند و دیوان به نفع آن‌ها حکم داده است.       

این نیروها می‌گویند: مخابرات با سرنوست هفتاد خانواده بازی کرده و بیش از دو سال است که زیر بار اجرای حکم دیوان عدالت اداری نمی‌رود. 

گفتنی است؛ حدود ۷۰ نفر از نیروهای پیمانکاری مخابرات خوزستان، دو دوره بدون قرارداد برای شرکت پیمانکار مخابرات کار کردند که با استناد به تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار برای تبدیل قرارداد خود از موقت به دائم، شکایت تنظیم کردند و به نفع خود رأی گرفتند. مطابق رأیی که توسط هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف و دیوان صادر شده است؛ این کارگران نیروهای دائم مخابرات به حساب می‌آیند و باید به کار خود برگردند اما مخابرات بعد از سال‌ها هنوز زیر بارِ اجرای حکم نرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز