خبرگزاری کار ایران

کارگران صدرای بوشهر در انتظار حقوق اسفند و سنوات

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۱۸۶

کارگران شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در استان بوشهر از عدم واریز حقوق اسفند و چند سال سنوات انتقاد دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از کارگران شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در بوشهر به ایلنا گفت: تا این لحظه (ظهر ۱۹ فروردین ماه)، هنوز حقوق اسفند ماه حدود ۲ هزار کارگر پیمانکاری و ۶۸۰ کارگر قرارداد مستقیم شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در استان بوشهر با سوابق ۱۵ تا ۲۰ سال کار به حساب‌شان واریز نشده است؛ این در حالیست که در آخرین ساعت‌های پایانی روز ۲۸ اسفند (۱۴۰۲) حقوق بهمن ماه به همراه عیدی به حساب کارگران واریز شد. در عین حال حق بیمه تامین اجتماعی که تا ۵ فروردین سال جدید (۱۴۰۳) به دلیل‌ عدم واریز حق بیمه قطع شده بود، موقتا وصل شده است.

او درباره مطالبات سنواتی کارکران صدرا گفت: مطالبات سنوات برخی کارگران صدرا از زمان شروع به کار تا سال ۹۴ پرداخت نشده اما سنوات برخی کارگران با گرفتن وام تا سال ۱۴۰۱ پرداخت شده است.

این کارگران با انتقاد از تاخیرهای اخیر می‌گویند: با توجه به افزایش روزانه تورم هزینه‌های شب عید بسیار سنگین بود؛ تاخیر در پرداخت حقوق اسفند، زندگی ما کارگران صنعتی دریایی صدرا را با دشواری مواجه کرده است؛ انتظار داشتیم کارفرما قبل از پایان سال حقوق ما را بپردازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز