خبرگزاری کار ایران

تعدیل ۲ کارگر «کمباین سازی تبریز» در نخستین روز کاری

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۵۸۰۰

در نخستین روز کاری واحد کمباین‌سازی تبریز در سال ۱۴۰۳، ۲ نفر از کارگران این کارگاه تولیدی از حضور در محل کار خود منع شدند.

یک منبع کارگری در تبریز به خبرنگار ایلنا گفت: «داوود حسین زاده» و «محمد برزگر» دونفر از کارگران قراردادی شرکت «توسعه صنعت آذربایجان» یا کمباین‌سازی سهند تبریز هستند که از صبح روز ششم فروردین ماه سال جاری به دلیل‌ عدم نیاز تاکنون اجازه حضور در محل کار خود را نداشته‌اند.

او افزود: آقای حسین زاده با ۲۲سال و آقای برزگر تقریبا با ۲۰ سال سابقه کار در حالی اجازه ورد به محل کار خود را ندارند که اخیرا کارفرمای بخش خصوصی واحد کمباین‌سازی را به یک بخش خصوصی دیگر واگذار کرده است.

وی با بیان اینکه کارخانه کمباین‌سازی که به شرکت توسعه صنعت آذربایجان شهرت دارد، سالهاست در سایه حوادث مختلف دستخوش بحران‌ تولیدی و مدیریت در بخش خصوصی شده است، اظهار داشت: واقعیت این است که تعدیل این دو کارگر به پیگیری مطالبات صنفی کارگران این کارخانه در رسانه‌های کارگری مربوط می‌شود.

به ادعای وی؛ در کمباین‌سازی تبریز حدود ۲۰ کارگر قراردادی باقی مانده‌اند که کارگران آن جدا از ۵ ماه مزد معوقه، مشکلات و مطالبات صنفی دیگری همانند پرداخت نشدن عیدی و پاداش پایان سال هم دارند.

او با طرح این سوال که چرا بطور کل مسئولیت رسیدگی به کارخانه‌ای که زمانی نبض اشتغال و اقتصاد استان محسوب می‌شود را به اشخاصی واگذار شده که صلاحیت نگهداری از آن را ندارند، گفت: این کارخانه در گذشته حدود ۸۰۰نیروی کار فعال داشته است که بعد از واگذاری به مرور تعداد کارگران تقلیل یافته است.

وی با بیان اینکه کارگران کارخانه کمباین سازی ماه هاست در تنگنای مالی قرار دارند، افزود: چرا باید کارگری برای پیگیری موضوع تامین معاش خود و خانواده اش از کار کنار گذاشته شود. از آنجا که تما کارهای این دو کارگر و سایر کارگران این کارخانه برای وصول مطالباتشان جنبه قانونی داشته و در جهت بهبود وضعیت کارخانه بوده است، خواهان بازگشت به کار آن‌ها هستم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز