خبرگزاری کار ایران

در تماس با ایلنا مطرح شد؛

اعضا هیات مدیره انجمن صنفی کارگری مخابرات گیلان اخراج شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۶۰۷

مخابرات استان گیلان اعضای هیات مدیره انجمن صنفی کارگری مخابرات را اخراج کرده است. این اقدام مخابرات در واقع هشدار دادنِ به کارگرانِ دیگر است که نتیجه‌ی پیگیریِ حقوقشان چیزی جز اخراج از کار نیست!

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعضای انجمن صنفیِ مخابراتِ گیلان سالِ ۱۴۰۳ را با خبرِ بدِ ممنوع‌الورودی‌شان آغاز کردند. این در حالی است که ۳ نفر از ۴ عضوِ این انجمن تا خرداد ماه قرارداد کار داشتند، اما مخابرات آن‌ها را ممنوع الورود کرده است! همچنین رئیس انجمن صنفی که نیرویی با سابقه‌ی ۲۸ سال کار است، بعد از روی کارِ آمدنِ پیمانکارِ جدید قراردادش تمدید نشده و او نیز یک شبه کنار گذاشته شده است. 

مخابرات چرا اعضای انجمن صنفی را کنار گذاشت؟ آنطور که نیروهای مخابرات به «ایلنا» می‌گویند، طی ۳ سالی که از عمر انجمن صنفی می‌گذرد، مطالباتِ بسیاری از سوی این انجمن پیگیری شده؛ حدود ۴۰۰ شکایت مطرح و یکی از شرکتهای پیمانکار بالغ بر ۲۹ میلیارد تومان محکوم شده است. با این اوصاف واضح است که چرا مخابرات نمی‌خواهد اعضای انجمن صنفی روی کار بمانند. این اقدام مخابرات در واقع هشدار دادنِ به کارگرانِ دیگر است که نتیجه‌ی پیگیریِ حقوقشان چیزی جز اخراج از کار نیست! 

این اتفاقات در حالی می‌افتد که به گفته‌ی اعضای انجمن، قرار بود در هفته‌های آتی انتخاباتِ جدیدِ انجمن صنفی برگزار شود. به گفته‌ی نیروهای مخابرات، ممانعت از تمدید اعتبارِ انجمن صنفیِ مخابراتِ گیلان، مهم‌ترینِ هدفِ مخابرات برای اخراجِ این نیروهایِ با سابقه است، چراکه با این اقدام، نه اعضایِ اخراج شده می‌توانند در انتخاباتِ شرکت کنند و نه دیگر نیرویی جرأتِ کاندیدا شدن در انتخاباتِ انجمن صنفی را دارد. 

نیروها می‌گویند: مخابرات کارگرِ ۲۸ساله را یک شبه کنار می‌گذارد تا به دیگران نتیجه‌ی پیگریِ حق و حقوق‌شان را نشان دهد! وقتی با اعضای انجمن صنفی این کار را می‌کنند و بعد از سال‌ها کار به راحتی کنارشان می‌گذارند، معلوم است با نیروهایِ دیگر چه  می‌کنند!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز