خبرگزاری کار ایران

آغاز دور جدید اعتراض کشاورزان فرانسوی علیه مصوبات دولت/ حضور نخست وزیر در میان معترضان و دعوت به آرامش

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۶۴۹

کشاورزان فرانسوی به تظاهرات خود ادامه دادند و بزرگراه‌ها را در مناطق مختلف این کشور مسدود کردند و گفته‌اند تا حصول نتیجه این اتفاق بارها ممکن است تکرار شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه گاردین چاپ انگلستان، کشاورزان فرانسوی روز جمعه بار دیگر در مسیرهای اصلی جاده‌ای این کشور که منتهی به پاریس (پایتخت) است، تظاهرات کردند. 

روز گذشته این کشاورزان دولت این کشور را تحت فشار قرار دادند و با آگاهی از اینکه قرار است در روز جمعه دولت مکرون مصوبات جدیدی را با هدف اصلاح بخش کشاورزی اعلام کند، صدای خود را درباره مشکلات این حوزه به مقامات رساندند. 

از صبح دیروز کشاورزان فرانسوی به تظاهرات خود ادامه دادند و بزرگراه‌ها را در مناطق مختلف این کشور مسدود کردند و گفته‌اند تا حصول نتیجه این اتفاق بارها ممکن است تکرار شود. 

انتظار می‌رود دولت فرانسه اقدامات جدیدی را با هدف رسیدگی به نگرانی‌های کشاورزان از اوایل هفته جدید برنامه ریزی کند. 

در شرایطی که انگلستان و آلمان خود را زیر سایه جنگ در اوکراین می‌بینند، فرانسه نیز مانند برخی کشورهای عضو ناتو برای حمایت از بخش کشاورزی کشور اوکراین و تامین منابع مالی در رابطه با این جنگ، با دو سیاست حذف یارانه سوخت کشاورزان و رانندگان ماشین آلات کشاورزی و حمل و نقل روستایی، و از سوی دیگر، واردات موادغذایی و محصولات کشاورزی غرب اوکراین، به جبهه جنگ با روسیه کمک‌رسانی کنند و چنین سیاستی صدای کشاورزان را درآورده است. 

احزاب ملی گرای افراطی در آلمان و فرانسه با استفاده از این وضعیت، خواهان همراهی با مطالبات کشاورزان علیه دولت‌های مستقر شدند. 

گابریل آتال (نخست وزیر جدید فرانسه)، به منظور جلوگیری از سوء استفاده‌های سیاسی از این بحران، روز پنج شنبه در یک مزرعه گاوداری بزرگ در هوت گارون (جنوب غربی فرانسه) حضور و با سخنرانی در میان کشاورزان، آنان را به آرامش دعوت کرد. 

او به مخاطبانش گفت: «شما می‌خواستید پیامی بفرستید، و من آن را با صدای بلند و واضح دریافت کردم. من داشتم گوش می‌دادم.» 

وی گفت: دولت فرانسه افزایش هزینه سوخت دیزلی که برای ماشین آلات کشاورزی را احتمالا به پایان خواهد رساند و سیاست جدید واردات محصولات کشاورزی بدون اخذ عوارض گمرک نیز خطرناک نیست. اما در ادامه ما ناچاریم به دلیل مشکلات مالی رفته رفته از مصرف سوخت گازوئیل در فرانسه در کنار مشکلات زیست محیطی آن مالیات بگیریم که به شکل پلکانی و به تدریج خواهد بود. 

نخست وزیر تازه روی کار آمده فرانسه که در کاخ الیزه همکار مکرون (رئیس جمهور) است، همچنین اعلام کرد که دولت برای حمایت از کشاورزان ورشکسته یک صندوق اضطراری برای کمک به دامداران در مبارزه با شیوع بیماری در میان دام‌های خود ایجاد می‌کند.

وی همچنین اعلام کرد: ما تصمیم گرفته‌ایم کشاورزی را بالاتر از هر چیز دیگری قرار دهیم! 

ژروم بیل (نماینده ارشد کشاورزان) البته به نمایندگی از معترضین گفت که باتوجه به سوابق دولت در این زمینه، اصلا امیدی به اجرای اصلاحات در این زمینه ندارد و تا تحقق خواست القای قانون افزایش مالیات به سوخت دیزلی و سیاست واردات بدون عوارض گمرکی محصولات کشاورزی دارای تولید مشابه در داخل، اعتراضات ادامه خواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز