خبرگزاری کار ایران

آخرین اخبار سبد معیشت ۱۴۰۳/ هنوز «کمیته دستمزد» شروع به کار نکرده

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۲۰۶

نماینده کارگران در کمیته دستمزدِ شورایعالی کار گفت: اکنون در دی‌ماه هستیم و بدون تردید برای برگزاری جلسات کمیته دستمزد دیر شده است.

محسن باقری، از نمایندگان کارگری در شورایعالی کار، در ارتباط با آخرین اخبار مزد ۱۴۰۳ به خبرنگار ایلنا گفت: هنوز کمیته دستمزد تشکیل نشده و شروع به کار نکرده؛ نمایندگان هر سه گروه –دولت، کارگران و کارفرمایان- برای این کمیته معرفی شده‌اند اما تا این لحظه هیچ‌گونه اعلام جلسه صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه «وزارت کار جلسات کمیته دستمزد را کلید نزده» افزود: بنده به عنوان رئیس کارگروه مزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور به دبیرخانه شورایعالی کار معرفی شده‌ام؛ همچنان در انتظار تشکیل جلسات سه‌جانبه‌ی کمیته دستمزد هستیم.

باقری اضافه کرد: اکنون در دی‌ماه هستیم و بدون تردید برای برگزاری جلسات کمیته دستمزد دیر شده؛ معمولاً مذاکرات مزدی با استناد به تورم دی‌ماه انجام می‌شود و باید تا پایان این ماه، محاسبات سبد معیشت ۱۴۰۳ نهایی شود و به پایان برسد. باید پیش از این، گفتگوها و مذاکراتِ محاسبه‌ی سبد معیشت آغاز می‌شد.

این فعال کارگری تاکید کرد: انتظار داریم در مذاکرات مزدی ۱۴۰۳ به بند دوم ماده ۴۱ قانون کار و محاسبات سبد معیشت توجه شود؛ کارگران دچار عقب‌ماندگی شدید مزدی و معیشتی هستند و در این شرایط، تعیین دستمزد براساس حداقل هزینه‌های زندگی اهمیت ویژه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز