خبرگزاری کار ایران

میان دو زیرمجموعه صندوق بازنشستگی فولاد منعقد شد؛

تفاهمنامه همکاری خدمات عمومی فولاد و گروه فولاد تجارت دالاهو

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۱۷۴

با حضور معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی صندوق بازنشستگی فولاد تفاهمنامه همکاری شرکت‌ خدمات عمومی فولاد و فولاد دالاهو امضا شد.

به گزارش ایلنا، طی مراسمی با حضور پیمان نوشادی (معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی صندوق بازنشستگی فولاد)، تفاهم نامه همکاری فیمابین شرکت‌های خدمات عمومی فولاد و فولاد تجارت دالاهو امضا شد.

 فروش بخشی از محصولات شرکت های تابعه شرکت دالاهو توسط شرکت خدمات عمومی فولاد از جمله مهم ترین مفاد این تفاهم نامه است.

 معاون اقتصادی و برنامه ریزی صندوق بازنشستگی فولاد در سخنانی در مراسم امضای تفاهم نامه با اشاره به سابقه شرکت خدمات عمومی فولاد در امور بازرگانی فولاد گفت: فعالیت های این شرکت در چند سال گذشته به دلایلی از جمله پرونده های حقوقی و عدم برنامه ریزی لازم دچار رکود شد اما در چند ماه گذشته شرکت متحول شده است.

وی افزود: فعالیت های بازرگانی بر مبنای فروش درون گروهی شرکت های زیرمجموعه وزارت کار مورد تاکید وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده است و ما در صندوق فولاد نیز بر مبنای این تفاهم نامه به دنبال آن هستیم تا 20 درصد از فروش محصولات شرکت های تابعه دالاهو یعنی سنگ آهن مرکزی، زغالسنگ کرمان و معادن اسفندقه توسط شرکت خدمات عمومی فولاد انجام شود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به آماده شدن قرارداد اجرایی این تفاهم نامه در آینده نزدیک گفت: انشاالله خیر و برکت اجرای تفاهم نامه برای بازنشستگان معزز صندوق خواهد بود.

حسین وجودی یزدی مدیرعامل شرکت خدمات عمومی فولاد نیز ضمن تشریح عملکرد این شرکت گفت: شرکت خدمات عمومی فولاد سنتر شرکت فولاد مبارکه است و هرچند در سال‌های گذشته فعالیت های بازرگانی آن دچار رکود شده بود اما با امضای این تفاهم نامه با توجه به تاکیدات وزیر کار و مدیرعامل صندوق فولاد مبنی بر همکاری میان شرکت های هم گروه در صندوق و وزارتخانه عزم جدی داریم برای توسعه فعالیت های بازرگانی شرکت گام های اساسی برداریم.

مطالبات شرکت خدمات عمومی درباره پرونده گروه امیرمنصور آریا

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: شرکت خدمات عمومی فولاد درگیر پرونده های حقوقی متعددی است که مهمترین آن پرونده مربوط به گروه امیر منصور آریا در ارتباط با گروه ملی فولاد ایران است که ارزش روز این پرونده 5 هزار میلیارد تومان می باشد  و برای 1/5 همت آن اجرایی نیز صادر شده اما اراده ای در گذشته برای پیگیری آن نبوده است. و با توجه به اینگه گروه ملی فولاد هم اکنون در اختیار بانک ملی است رایزنی های خود را برای این بانک برای احقاق حقوق شرکت آغاز کرده ایم و بحمدالله روند به نتیجه رسیدن پرونده های حقوقی شرکت آغاز شده است.

چاره جویی برای واردات 800 میلیون دلار زغالسنگ

حسین سلاسل مدیرعامل شرکت دالاهو نیز گفت: چون شرکت های سنگ آهن مرکزی، زغالسنگ کرمان و معادن اسفندقه زیرمجموعه شرکت دالاهو به عنوان هلدینگ صندوق فولاد هستند خلا یک شرکت برای انجام امور بازرگانی برای این شرکت ها حس می شد که بحمداالله با توجه به ظرفیت شرکت خدمات عمومی فولاد امیدواریم با امضای این تفاهم نامه شاهد تحول در این خصوص باشیم.

وی با اشاره به واردات سالانه 800 میلیون دلار زغالسنگ از خارج از کشور گفت: چنانچه از ظرفیت های شرکت های داخلی زغالسنگ نظیر زغالسنگ کرمان استفاده شود نیازی به واردات زغالسنگ نخواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز