خبرگزاری کار ایران

تذکر شفاهی نماینده مجلس:

وزیر کار به اعتراض کارگران ذوب‌آهن اصفهان پیرامون اجرای طبقه‌بندی مشاغل رسیدگی کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۲۶۱

نقدعلی گفت: از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌خواهم هیاتی را به ذوب آهن اصفهان اعزام کنند تا مطالبات کارگران را بشنوند و آنچه مقتضای عدالت است نیز رعایت شود.

به گزارش ایلنا، محمدتقی نقدعلی (نماینده مردم خمینی شهر) در مجلس گفت: با توجه به اعتراض کارگران ذوب آهن اصفهان به مسئله‌ عدم طبقه‌بندی مشاغل از وزیر تعاون درخواست می‌شود به این مسئله ورود کند. 

محمدتقی نقدعلی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، گفت: این روزها بحث طبقه‌بندی مشاغل در ذوب آهن اصفهان رخ داده است که کارگران ذوب آهن ازعدم طبقه‌بندی مشاغل در این کارخانه سخن می‌گویند و استدلال‌هایی را نیز در این خصوص می‌آورند. 

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌خواهم هیاتی را به ذوب آهن اصفهان اعزام کنند تا مطالبات کارگران را بشنوند و آنچه مقتضای عدالت است نیز رعایت شود. 

وی افزود: در حال حاضر هوای اصفهان بر اثر همین صنایع آلاینده چه در ذوب آهن و چه در پالایشگاه‌ها و چه در فولاد و نیروگاه‌ها بسیار آلوده است. از طرفی نیز کارگران ذوب آهن اعتراض دارند که حق و حقوقشان طبق طبقه‌بندی مشاغل رعایت نشده است. 

نقدعلی بیان کرد: این روزها به دلیل آلوده بودن هوا در اصفهان با تعطیلی مدارس و ادارات مواجه هستیم، متاسفانه ما در اصفهان متهم به برخورداری هستیم در حالی که آب از طریق این صنایع مصرف می‌شود، همچنین به خاطر این صنایع نیز هوای اصفهان به شدت آلوده شده است. 

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس تاکید کرد: لازم است در این خصوص به سازمان حفاظت از محیط زیست تذکری داده شود چرا که تعطیلی مدارس و ادارات درست نیست و به کشور ضربه می‌زند، ما عطای این صنایع را به لقایش در اصفهان بخشیدیم، کسی بیاید فولاد و ذوب آهن را از اصفهان ببرد، برای ما همان آب طبیعی و هوای تمیز کافی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز