خبرگزاری کار ایران

کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری به‌مناسبت روز معلولان؛

اتحادیه‌های کارگری در حمایت از معلولان پیشگام هستند/ شکاف مزدی کارگران عادی با کارگران معلول افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۹۸۲

دبیرکل ITUC گفت: ما خواستار تلاش مجدد برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار و تحقق وعده کنوانسیون سازمان ملل در مورد حقوق افراد دارای معلولیت هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه ITUC، به مناسبت روز جهانی افراد معلول، کنفدراسیون بین‌الملی اتحادیه‌های کارگری (ITUC) طی بیانیه‌ای بر نقش مهم اتحادیه‌های کارگری در ارتقای حقوق و حمایت از حضور افراد دارای معلولیت در بازار کار تاکید کرد. 

در این ارتباط این تشکل جهانی اعلام کرد: سازمان مرکزی اتحادیه‌های کارگری (COTU)، کنیا، برنامه‌ای را برای افزایش مشارکت افراد دارای معلولیت، به ویژه زنان، و بهبود حقوق کار در دو شرکت بزرگ کنیایی اجرا می‌کند. همچنین کنگره کار کانادا (CLC)، کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه (CGT)، و اتحادیه سراسری کارگری اسپانیا (UGT)، راهنمایی‌های مفصلی را برای گسترش چانه‌زنی جمعی برای بهبود حقوق معلولان ارائه دادند. به ویژه این راهنمایی‌ها و ارائه نقشه راه کنش کارگری، بیش از همه در ارتباط با محیط‌های کار تهیه شدند. 

این تشکل‌ها بولتن‌ها و نشریاتی منتشر کردند که در آن‌ها شیوه‌های مبارزه بهتر برای تحقق حقوق معلولان در محیط کار و همچنین بندهای حقوقی و مواد مربوط به کنوانسیون‌های جهانی پیرامون معلولان آموزش داده می‌شود. 

کنگره اتحادیه کارگری انگلیس (TUC) و اتحادیه مرکزی برزیل (CUTB)، شبکه‌های اتحادیه‌ای قوی را در حمایت معلولان ایجاد کرده‌اند که صرفاً به کارگران معلول اختصاص داده شده است. 

از سال ۲۰۱۸، ITUC اختلاف در پرداخت و اشتغال افراد معلول در یک گزارش سالانه مستند شده است. در سال ۲۰۱۹، شکاف دستمزد معلولان با آخرین تحلیل‌ها اعلام شد. تفاوت حقوق بین کارگران معلول و غیرمعلول ۱۴.۶ درصد است که بیشتر از ده سال پیش افزایش یافته است. علاوه بر این، زنان معلول با اختلاف حقوقی حتی بیشتر از ۳۰ درصد در ازای کار برابر مواجه هستند. برای مقابله با این موضوع، ITUC از دولت‌ها می‌خواهد تا گزارش شکاف دستمزد معلولیت را منتشر کند. 

لوک تراینگل، دبیرکل ITUC گفت: ما خواستار تلاش مجدد برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار و تحقق وعده کنوانسیون سازمان ملل در مورد حقوق افراد دارای معلولیت هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز