خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری:

افزایش سن بازنشستگی خلاف منافع کارگران است/ شورای نگهبان مصوبه را رد کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۲۰۴

بازرس کانون کارگران ساختمانی کشور، با بیان اینکه افزایش سن بازنشستگی خلاف منافع کارگران است، گفت: جامعه کارگری امید دارد شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام با حمایت از بیمه‌شدگان به‌خصوص جامعه کارگری، این مصوبه را رد کنند.

به گزارش ایلنا از قم، عباس شیری با انتقاد از مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی درخصوص افزایش سن بازنشستگی، گفت: ما در جامعه کارگری انتظار نداشتیم نمایندگان مجلس، قانونی برخلاف منافع کارگران تصویب کنند، بلکه انتظار ما این بود که در این بازه زمانی، برای رفاه جامعه کارگری تلاش کنند تا این گروه از جامعه نیز در آسایش باشند. اما با تصویب این قانون، برای بیمه‌شدگان نگرانی‌هایی به وجود آمده است.

بازرس ارشد کانون کارگران ساختمانی کشور ادامه داد: چه تضمینی وجود دارد کارگران خصوصا در کارهایی با ماهیت سخت و زیان‌آور آنقدر عمر کنند که تا ۶۵ سالگی کار و تا ۳۵ سال بیمه‌پردازی کنند؟

وی افزود: یکی از ضعف‌های این مصوبه این است که اگر ۳۵ سال بیمه پردازی کنند، آیا حقوق به اندازه ۳۵ روز پرداخت می‌شود یا خیر؟ ۶۵ درصد جامعه کارگری حداقل پرداز هستند و با توجه به اینکه میانگین دو سال آخر در برقراری حقوق بازنشستگی مدنظر گرفته می‌شود، حقوق کارگران با سی سال بیمه‌پردازی تفاوتی با حقوق سی و پنج سال بیمه‌پردازی نمی‌کند؛ این ضعف‌ها نیز باید در این قانون تصویب شده مجلس یازدهم برطرف شود.

این فعال کارگری با بیان اینکه نمایندگان مجلس وکلای مردم هستند و وکیل باید برای آسایش موکل خود تصمیم‌گیری کند، افزود: مصوبه افزایش سن بازنشستگی ضد منافع کارگران است. جامعه کارگری امید دارد شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام با حمایت از بیمه‌شدگان به‌خصوص جامعه کارگری، این مصوبه را تأیید نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز