خبرگزاری کار ایران

در مراسم سالروز تصویب قانون کار مطرح شد؛

قانون کار، خط قرمز جامعه کارگری است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۴۱۹

در سالروز تصویب قانون کار؛ تشکل‌های کارگری و بازنشستگان استان مازندران ضمن اعلام حمایت از این قانون تاکید کردند: با هرگونه تعرض به قانون کار که منافع کارگران را به چالش بکشاند، مخالفت خواهند کرد.

به گزارش ایلنا، در مراسم بزرگداشت سالروز تصویب قانون کار نمایندگان تشکل های کارگری و بازنشسته استان مازندران مراتب نگرانی خویش را نسبت به تصویب برخی مفاد لایحه برنامه هفتم توسعه و همچنین افزایش سن بازنشستگی اعلام کرده و تصریح کردند: آنانی که با وعده‌ حمایت از کارگر و تولید به خانه ملت راه یافتند امروز تصمیماتی کم‌سابقه می‌گیرند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران در این مراسم که در تشکیلات خانه کارگر قائمشهر برگزار شد، ضمن اشاره به فلسفه سالروز تصویب قانون کار جمهوری اسلامی ایران گفت: در قانون کاری که امام(ره) برای کارگران به یادگار گذاشتند قرار نبود بی‌عدالتی و تبعیض در پرداخت‌ها باب شود اما امروز ۷۰ درصد از بازنشستگان مازندرانی حداقل حقوق را دریافت می‌کنند و با سیلی صورتشان را سرخ نگاه می‌دارند.

در این مراسم که تنی چند از مسئولان از جمله مدیرکل کار و رفاه اجتماعی مازندران و اقشار مختلف کارگران و بازنشستگان و تشکل‌های کارگری حضور داشتند، نصراله دریابیگی با اشاره به اینکه ۲۹ آبان روز اتحاد و انسجام و وحدت کارگران است، گفت: این روز، یک روز به‌یاد ماندنی در تاریخ و سالروز تصویب قانون کار و روز کارگران است.

وی با بیان اینکه ما عدالت اجتماعی را فریاد می‌زنیم، افزود: کسانی هستند که با نام فقرا، مستضعفان و کارگران شعار می‌دهند و وقتی به قدرت می‌رسند توجهی به این جماعت مظلوم و سختکوش نمی‌کنند.

دریابیگی با اشاره به مصوبه مجلس درباره افزایش سن بازنشستگی تاکید کرد: پاسخ این تصمیمات را کارگران در پای صندوق‌های رای می‌دهند.

دریابیگی در بخش دیگری از سخنان خود از رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر کار و رفاه اجتماعی خواست تا جامعه کارگری را دریابند و مشکلاتشان را حل کنند، چراکه جمهوری اسلامی ایران هرچه دارد از این قشر محروم، زحمتکش و دردمند است.

وی همچنین به مشکلات بازنشستگان اشاره کرد و گفت: چرا باید بازنشسته دغدغه مسکن و بیکاری فرزندان و معیشت داشته باشد و چرا باید خانواده بازنشسته متوفی برای هزینه سنگ قبر به دنبال دریافت وام باشد؟

این فعال کارگری با اشاره به اینکه بانک رفاه کارگران متعلق به کارگران است، گفت: این بانک برای کارگران است اما چرا به کارگران وام نمی‌دهد، چون برخی معتقدند وام به اقشار محروم باعث تورم می‌شود.

در پایان این مراسم قطعنامه‌ای قرائت شد که در آن تشکل‌های کارگری مازندران ضمن اعلام بیعت با آرمانهای مقدس نظام و امام و رهبری به بیان دغدغه‌های صنفی خود پرداخته و تاکید کردند: جامعه کارگری و بازنشستگان و تشکل‌های مختلف کارگری علیرغم تمامی مشکلات، پشتیبان صدیق ولایت فقیه و گوش به فرمان مولای خود امام خامنه‌ای هستند و در مسیر خودکفایی و عزت نظام و انقلاب مصمم خواهند بود.

آنان ضمن تاکید بر ترمیم مزد جامعه کارگری و بازنشستگان، نگرانی خود از گسترش قراردادهای موقت و ناامنی شغلی کارگران را اعلام کرده تاکید کردند: قانون کار خط قرمز کارگران شریف ایران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز