خبرگزاری کار ایران

دو ماه حقوق ۳ هزار قرق‌بان جنگل‌های مازندران پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۰۷۶

به دنبال مراجعه شماری از نمایندگان کارگری و مجریان حفاظت از جنگل‌های استان مازندران با سفر به تهران، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور دو ماه از مطالبات معوقه حدود۳ هزار قرق‌بان را پرداخت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدعلی اکبر علوی‌نژاد (رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان مازندران) گفت: روز سه شنبه هفته گذشته (۲۳ آبان ماه) جمعی از نمایندگان کارگری و مجریان حفاظت از جنگل استان مازندران با مراجعه به سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در تهران جلسه مشترکی را با مدیران این سازمان برای بررسی وضعیت مطالبات معوقه قرق‌بانان شمال کشور برگزار کردند که نتیجه آن پرداخت دو ماه از معوقات مزدی بود.

او با بیان اینکه در جلسه یاد شده تصمیم گرفته شد تا دو روز دیگر مطالبات معوقه قرق‌بانان پرداخت شود که در نهایت با مساعدت سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور و تلاش سیدعلی علوی (مدیرکل منابع طبیعی استان مازندران) روز پنجشنبه (۲۵ آبان ماه) دو ماه معوقات قرق‌بانان واریز شد. در ادامه افزود: حدود ۳ هزار کارگر قرق‌بان حفاظت از جنگل‌های مازندران در قالب ۱۲ شرکت تعاونی، از سال ۹۶ با اجرای قانون تنفس در جنگل‌های شمال مشغول به کار شده‌اند که باید پیگیر وصول مطالبات مزدی خود باشند.

به گفته رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان مازندران، مشکلات و چالش‌های کارگری حافظان جنگل از سال ۹۵ با اجرای طرح تنفس جنگل به وجود آمد و تا سال ۹۸ با جلسات متعدد با نمایندگان و رئیس برنامه بودجه، برخی مشکلات برطرف شد و برای تامین منابع مالی از اعتبارات تملکی به هزینه‌ای رسیدیم، اما بعد از چند ماه دوباره با تملکی شدن، مشکلات مزدی‌مان از سر گرفته شده است.

علوی نژاد با بیان اینکه بدین ترتیب قرق‌بانان مازندرانی روز پنجشنبه (۲۵ آبان ماه) موفق به وصول دو ماه مطالبات خود از دولت شدند، در ادامه با ابراز نگرانی از وضعیت بوجود آمده، اظهار داشت: خواسته‌ی قرق‌بانان از مسئولان استانی و شهرستانی این است که اعتبارات مالی آنها را از تملکی خارج و هزینه‌ای کنند تا زمینه پرداخت به موقع مطالبات مزدی آنان فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز