خبرگزاری کار ایران

بازهم «ترمیم دستمزد» در دستور کار شورایعالی کار قرار نگرفت

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۷۴۷

محسن باقری گفت: در روزهای گذشته نشست شورایعالی کار برگزار شد اما بحث ترمیم مزد بازهم در دستور کار نبود.

محسن باقری (نماینده کارگران در مذاکرات مزدی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا با انتقاد از بی‌توجهی دولت و وزارت کار به خواسته‌ی ترمیم مزدِ نمایندگان کارگری گفت: در روزهای گذشته نشست شورایعالی کار برگزار شد اما بحث ترمیم مزد بازهم در دستور کار نبود؛ این نشست به دلیل عدم حضور وزیر کار و به حد نصاب نرسیدن اعضای اصلی رسمیت نیافت.

این فعال کارگری افزود: بیست و دوم خرداد، سه عضو رسمی کارگری شورایعالی کار درخواست رسمی برای ترمیم مزد ثبت کردند؛ اما وزارت کار و شخص وزیر به عنوان رئیس شورایعالی کار توجهی به این درخواست رسمی نداشتند؛ فقط در رسانه‌ها پاسخ دادند که مزد ترمیم نمی‌شود.

به گفته وی، حتی حاضر نشدند بحث دستمزد را در دستور کار نشست‌های رسمی شورایعالی کار بگنجانند و این بی‌توجهی به حقوق قانونی کارگران بی‌سابقه است.

باقری در پایان افزود: در حالیکه فاصله‌ی مزد و سبد معیشت به بیشترین میزان ممکن رسیده و بحران معیشت کارگران به شدت عمیق است، دولت از زیر بار وظایف قانونی خود شانه خالی می‌کند؛ وقتی سه عضو رسمی شورا درخواست برای برگزاری جلسه فوق‌العاده می‌دهند، باید ظرف دو هفته این نشست برگزار شود؛ الان نزدیک چهل روز از درخواست کارگران گذشته و اتفاقی نیفتاده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز