خبرگزاری کار ایران

دبیرکل سازمان جهانی کار به مناسبت روز مبارزه با کار کودکان:

پس از ۲۰ سال دوباره تعداد کودکان کار افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۶۷۰

هونگبو اظهار کرد: امسال، روز جهانی مبارزه با کار کودکان، یکی از اصلی‌ترین موضوعات عدالت اجتماعی برای همه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه سازمان جهانی کار، گیلبرت هونگبو (دبیرکل سازمان جهانی کار) در سخنانی به مناسبت روز جهانی مبارزه با پدیده کودک کار، به انتقاد از وضعیت فعلی جهان در این زمینه پرداخت. 

هونگبو در ابتدای سخنرانی خود اظهار کرد: امسال، روز جهانی مبارزه با کار کودکان، یکی از اصلی‌ترین موضوعات عدالت اجتماعی برای همه است. «به کار کودکان پایان دهید!»؛ این پیام ما به جهانیان است. 

وی با اشاره به مشکلات اقتصاد جهانی و تداوم بدترین اشکال کار کودک گفت: اقتصاد جهانی رشد کرده اما با این حال، آنچه در مورد کار کودکان اتفاق می‌افتد کاملاً مخالف عدالت اجتماعی است. برای اولین بار در ۲۰ سال گذشته، کار کودکان دوباره در حال افزایش است. 

دبیرکل سازمان جهانی کار تاکید کرد: ۱۶۰ میلیون کودک، یعنی از تقریباً از هر ۱۰ کودک در سراسر جهان یک کودک، در حال کار هستند و شاغل محسوب می‌شوند که این روند بسیار تاسف بار است. بدتر از آن، نیمی - ۸۰ میلیون - در خطرناک‌ترین اشکال کار کودکان هستند. این کار با تهدیدی واقعی برای سلامت جسمی و روانی آن‌ها همراه است. اما کار کودک به صورت تصادفی اتفاق نمی‌افتد، زیرا ما با مشکل بدسرپرستی مواجه هستیم؛ خانواده‌هایی که به دلیل مشکلات، آینده کودک برایشان مهم نیست. این مشکل تصادفی و به ندرت رخ نمی‌دهد و علت آن این است که ما در جهانی زندگی می‌کنیم که دچار فقدان عدالت اجتماعی است. 

وی افزود: پادزهر کار کودکانی که به علت فقر به کار گماشته می‌شوند، ایجاد کار شایسته برای بزرگسالان است، بنابراین آن‌ها (بزرگسالان) می‌توانند از خانواده خود حمایت کنند و فرزندان خود را به مدرسه بفرستند، نه به سر کار! 

این مقام سازمان جهانی کار گفت: کار شایسته به معنای پایان دادن به کار اجباری، ایجاد محل کار ایمن و سالم، و اجازه دادن به کارگران برای سازماندهی و تشکل‌یابی برای حقوق خود و ابراز نیازهای خود است. این به معنای پایان دادن به تبعیض است، زیرا کار کودکان اغلب بر گروه‌های به حاشیه رانده شده تأثیر می‌گذارد. 

وزیر کار سابق و نخست وزیر اسبق کشور توگو که سال گذشته به سمت دبیرکلی سازمان جهانی کار انتخاب شد، در انتهای سخنرانی خود تاکید کرد: ما باید با حمایت از تحقق عدالت اجتماعی، مبارزه خود را با کار کودکان افزایش دهیم. اگر این کار را انجام دهیم، پایان کار کودکان هم ممکن است و هم در دسترس خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز