خبرگزاری کار ایران

مشاور اشتغال کمیته امداد امام (ره) تشریح کرد؛

اهداف اشتغال‌زایی کمیته امداد/ «راهبران شغلی» می‌توانند موثر باشند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۱۰۰

محمد حمزه گفت: استفاده از تجربیات، انگیزه‌ها و توانمندی‌های راهبران شغلی می‌تواند جهشی در فعالیت کمیته امداد باشد تا اشتغال و خودکفایی مددجویان به عنوان یک هدف غایی، برآورده شود.

محمد حمزه، مشاور اشتغال معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره)، در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در افکار عمومی همواره با این سوال مطرح است که چرا با گذشت بیش از ۴۰ سال از فعالیت کمیته امداد امام(ره) همچنان  مددجویانِ تحت پوشش و نیازمندان خارج از پوشش‌های حمایتی در جامعه پرتعداد هستند. امروز باید پرسید سرنوشت این خانواده‌های حمایت شده و فرزندان آنها چه شده است و ثمره سال‌ها فعالیت امداد امام(ره) چه بوده است؟

او افزود: امروزه در جامعه کارآفرینان و فعالان اقتصادی وجود دارند که داستان محرومیت خود و ادای وظیفه کمیته امداد امام(ره) را از یاد نبرده‌اند، روزی مددجوی امداد بودند، تحصیلات خود را به پایان رساندند و با همت بلند و تلاش والای خود به یک فعال اقتصادی موفق تبدیل شدند. برای ایشان دستگیری از افراد آسیب‌دیده و نیازمند، یک وظیفه و به علاوه به معنایادای دین به جامعه است، از متخصصان حوزه کشاورزی و باغداری گرفته تا تولیدکنندگان پوشاک و زیورآلات و تجهیزات کشاورزی و دامپزشکی و تولیدکنندگان فرش و صنایع دستی که همگی کسب و کاری پایدار، سودده و پر رونق دارند.

حمزه با بیان اینکه «وجه مشترک همه‌ی اینها اولویت دادن به مسئولیت اجتماعی است» گفت: این گروه بزرگ گرچه می‌توانند نیروی کار خود را از متقاضیان پرتعداد اشتغال استخدام کنند اما در تلاشند به یاد گذشته و با درکی عمیق از رنج‌ها و چالش‌های دوران سختی، مددجویان و افراد آسیب دیده را در اولویت استخدام قراردهند؛ دلسوزانه به آنها آموزش دهند تا ایشان را به سرحد استقلال در کسب و کار برسانند، مشفقانه در کنار دردها و سختی‌های زندگی همکاران مددجوی خود بایستند و از هیچ تلاشی برای کمک به ایشان دریغ نکنند تا آمیخته‌ای از اشتغال و حمایت را برایشان مهیا کنند.

به گفته‌ی وی، این گروه از کارآفرینان اجتماعی که بخشی از راهبران شغلی کمیته امداد امام(ره) را تشکیل می‌دهند، کارنامه‌ای زنده از عملکرد امداد امام(ره) و سرمایه‌ای ارزشمند برای جامعه در جهت رشد و اعتلای مسئولیت اجتماعی هستند.

مشاور اشتغال کمیته امداد می‌افزاید: امروز تعداد راهبران شغلی کمیته امداد امام(ره) به بیش از ۵ هزار نفر و تعداد اشتغال جدید در سال جاری به بیش از ۱۲۰ هزار شغل می‌رسد. همچنین بُعد بازار کارِ این کارآفرینان اجتماعی بسیار است. اکثریت این راهبران شغلی به توسعه‌ای مطلوب در طول زنجیره ارزش صنعت خود دست یافته‌اند و از تامین نهاده تا فروش محصول نهایی به بازارهای داخلی و خارجی، فعالیت دارند.

حمزه در پایان می‌گوید: استفاده از تجربیات، انگیزه‌ها و توانمندی‌های این راهبران شغلی می‌تواند جهشی در فعالیت کمیته امداد باشد تا اشتغال و خودکفایی مددجویان به عنوان یک هدف غایی، برآورده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز