خبرگزاری کار ایران

بازسازی کارخانه «قندممسنی» رو به اتمام است/ اشتغال دوباره کارگران

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۵۸۲۰

بازسازی واحد تولیدی «قند ممسنی رستم» در استان فارس که از حدود یکسال پیش در حال انجام است، رو به اتمام است و به زودی کارگران مشغول کار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یک منبع کارگری در استان فارس گفت: پس از گذشت یک سال، احیای کارخانه تعطیل شده «قند ممسنی» واقع در شهرستان رستم استان فارس تقریبا رو به اتمام است و به زودی با راه‌اندازی خطوط تولیدی، کارگران مشغول کار می‌شوند.

این کارگر افزود: حدود هشت سال از تعطیلی کامل کارخانه قند «ممسنی رستم» به دلیل مشکلات مالی می‌گذرد که در نهایت مهرماه سال گذشته (۱۴۰۰) با سفر هیات دولت به استان فارس، معاون اجرایی رئیس جمهوری از کارخانه قند رستم بازدید کرد و دستور احیای دوباره کارخانه و اشتغال دوباره کارگران و جوانان جویای کار منطقه را داد.

وی با بیان اینکه این کارخانه زمانی ۳۰۰ کارگر شاغل داشت که با افزایش مشکلات، تعداد آن‌ها به مرور به حداقل ۸۰ کارگر کاهش پیدا کرد، افزود: در نهایت با تعطیلی کارخانه در سال ۹۳ همگی بیکار شدند. امروز بعد از حدود هشت سال بیکاری هنوز کارگران این کارخانه موفق به دریافت همه مطالبات معوقه مزدی و سنواتی خود نشده‌اند.

این کارگر گفت: دلیل اصلی تعطیلی این کارخانه و بیکاری کارگران واگذاری غیرکارشناسانه آن به بخش خصوصی در سال ۱۳۷۹ بود که در ادامه به دلیل مشکلات مالی با رکود مواجه شد تا جایی که اقساط بانکی کارفرما به یکی از بانک‌های دولتی به تعویق افتاد و درنهایت با فشار طلبکاران نیمه‌فعال شد و بعد از چند سال امکان ادامه فعالیت پیدا نکرد.

او اظهار کرد: خوشبختانه بعد از سال‌ها کش و قوس، فاز یک قند رستم آماده بهره‌برداری شده و گفته می‌شود ماشین آلات فاز دوم هم خریداری شده و به زوی نصب خواهند شد.

این کارگر افزود: درحال حاضر این واحد تولیدی برای تامین شکر خام نیاز به حمایت دولت دارد که اگر به موقع تامین شود، خطوط تولیدی کارخانه فعالیت خودرا آغاز خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز