خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

هپکو در چه وضعیتی است؟ / تعهداتمان را انجام دادیم و به تولید برگشتیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۳۲۴

عضو شورای اسلامی کار هپکو گفت: در حال حاضر هپکو در حد متعارف نیازهای معادن کشور را تولید می‌کند. ضمن اینکه ما در هپکو در حال انجام تعهدات خود هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هپکو چه وضعیتی دارد؟ مهدی کرمی (عضو شورای اسلامی کار هپکو) با اشاره به بهبود وضعیت هپکو گفت: در حال حاضر هپکو در حد متعارف نیازهای معادن کشور را تولید می‌کند. ضمن اینکه ما در هپکو در حال انجام تعهدات خود هستیم؛ یعنی کامیون‌‎ها و تراک‌ها را تحویل داده‌ایم و اینها در معادن کار کرده و مورد تأیید و تشویق مشتریانمان نیز قرار گرفته است. در واقع می‌خواهم بگویم تولیدات ما آزمایش‌های خود را نیز پس داده است که این خود باعث می‌شود مشتری‌هایمان افزایش پیدا کند. 

کرمی گفت: هیچ کس فکر نمی‌کرد ما بتوانیم تعهدات خود را سر وقت نجام دهیم. خدا را شاکریم که با تیم مدیریت جدید و تلاش‌هایی که داشتیم با همت پرسنل و کارشناسان خودمان توانستیم به چرخه تولید بازگردیم. 

این عضو شورای اسلامی کار هپکو ضمن تأکید بر اینکه قرادادهای این شرکت سر وقت انجام می‌شود، گفت: رییس‌جمهور از این شرکت بازدید داشتند و برای بهبود وضعیت آن قول مساعد دادند و پیگیری کردند. 

کرمی بیان کرد: وضعیتِ شرکت روی روال است؛ البته نمی‌گویم به صد درصدِ تولیدمان رسیده‌ایم اما همین که بعد از سال‌ها می‌توانیم حقوق‌ها را از تولید بدهیم ارزش دارد. ما از جایی پول نگرفتیم. 

عضو شورای اسلامی کار هپکو البته به بخشی از مشکلات این شرکت نیز اشاره کرد و گفت: اگرچه وضعیت بهبود یافته اما همچنان یکسری مشکلات داریم، از جمله خرید مواد اولیه که برای حل این مشکل نیازمند کمک دولت هستیم. ما باید سرمایه در گردش داشته باشیم تا تولیداتمان را بیشتر کنیم و برسیم به جایی که تولید مقرون به صرفه و اقتصادی داشته باشیم. 

وی گفت: درخواست دیگر ما این است که دولت از تولیداتمان حمایت کند. وارد کردنِ ماشین‌های دست دوم فقط باعث پُر کردنِ گورستان ماشین‌ها می‌شود. ما با کار کارشناسی آنچه که مورد نیاز معادن و کشور است را تحویل مشتری دادیم و الان هم تمام محصولات ما در معدن کار می‌کنند و طبق نظرسنجی‌ها مشتری‌های ما از محصولات راضی هستند. 

کرمی در مورد وضعیتِ کارگران گفت: حقوق‌ها سر وقت پرداخت می‌شود و تا امروز مشکلی نداریم. 

وی البته به مشکل شرکت برای پرداخت ۴ درصد سخت و زیان‌آور کارگرانِ در شرف بازنشستگی اشاره کرد و گفت: هپکو این ۴ درصد را باید به حساب تامین اجتماعی بریزد. ما برای پرداخت اینها و همچنین سرمایه در گردش از دولت کمک می‌خواهیم. 

عضو شورای اسلامی کار گفت: از طرفی ما یکسری تعهدات و بدهی از قبل به بیمه داریم که روی اینها سود آمده است اگر این سود بخشیده شود کمک بزرگی به هپکو است. البته الان روی این بدهی قسط بسته شده است و در حال پرداخت است اما به هر حال دولت می‌تواند کمک خوبی به ما کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز