خبرگزاری کار ایران

گسترده شدن اعتراضات در بزرگترین شرکت آمریکایی/ ترس از بیکاری مانع از فرار کارگران آمازون نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۲۱۶

آمازون بیش از هفتاد هزار کارمند در بریتانیا دارد که تنها ۲۵ هزار نفر از آن‌ها به دلیل سود بالای شرکت و افزایش سفارشات آنلاین، به‌عنوان کارگر جدید در سال گذشته اضافه شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه گاردین چاپ لندن، دفتر انگلیس شرکت آمریکایی آمازون در هفته‌های اخیر شاهد اعتراضات گسترده پیدا و پنهان کارکنان خود در اعتراض به وضعیت حقوقی بوده است. 

بنابر این گزارش، بسیاری از کارگرانی که به دلیل امکان واکنش حقوقی و قضایی شرکت آمازون نخواستند نام خود را فاش کنند، به خبرنگار گاردین اعلام کردند که کارگران بخش انگلیس این شرکت معتقدند که گویی در یک کاباره فاقد امنیت با حقوق پایین کار می‌کنند. 

این کارگران می‌گویند بخشی از شاغلان این شرکت باوجود ترس از بیکاری و کمبود فرصت شغلی به صورت ناگهانی از کار استعفا دادند زیرا حقوق پرداختی این شرکت کفاف هزینه‌های افزایش یافته روزمره کارگران این شرکت را نمی‌دهد؛ این درحالی است که آمازون جزء سه شرکت خصوصی ثروتمند کل جهان محسوب شده و مالک آن جف بزوس ثروتمندترین انسان دنیا از سال ۲۰۱۸ به این سو است. 

آمازون بیش از هفتاد هزار کارمند در بریتانیا دارد که تنها ۲۵ هزار نفر از آن‌ها به دلیل سود بالای شرکت و افزایش سفارشات آنلاین، به‌عنوان کارگر جدید در سال گذشته اضافه شدند. دستمزد کم، شیفت‌های طولانی و کار فیزیکی سنگین با اهداف دشوار، از مجموعه ویژگی‌های کار در آمازون است. 

کارگران آمازون می‌گویند آمازون تنها در سه ماه اخیر حدود ۱۰۰میلیارد پوند (۱۳۰میلیارد دلار) درآمد داشته است. اما از آنجا که شرکتی است که دستمزد ساعتی می‌دهد، قبول نمی‌کند که حقوق را از ساعتی ۱۱ پوند به ۱۵ پوند (که مطالبه اتحادیه کارگران آمازون است) افزایش دهد. 

یکی از کارکنان در پیامی نوشته است: من هر روز تعدادی از کارکنان را می‌بینم که به دلیل نداشتن هزینه حمل و نقل، شب‌ها در غذاخوری آمازون می‌خوابند و تنها آخر هفته به خانه بازمی‌گردند. 

این گزارش عنوان کرده است که در واکنش به وضعیت موجود، هفته گذشته صدها کارگر انگلیسی در واحد شهر بریستول شرکت آمازون اجتماع اعتراضی برپا کرده بودند. 

بنابر پروتکل‌های نیروهای حمل و نقلی آمازون که به تایید خود شرکت رسیده است، بلندکردن بارهای بالای ۱۵ کیلوگرم ممنوع است اما اغلب کارگران بخش حمل و انتقال بسته‌های بالای ۲۵ کیلوگرم را نیز جا به جا می‌کنند. 

گاردین ادعا کرده است که پس از پیگیری‌های این روزنامه، مسئولان آمازون از ارائه هرگونه پاسخی درباره وضعیت این شرکت خودداری کردند.

انتهای پیام/
رضا اسدآبادی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز