خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

وضعیت نامطلوب درمانی ۶۰ هزار بیمه شده در مریوان و سروآباد/ امکانات بهداشتی کمتر از یک خانه بهداشت روستایی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۹۵۱

یک فعال صنفی کارگران مریوان با انتقاد از شرایط مراکز درمانی تامین اجتماعی گفت: تنها یک درمانگاه در شهرهای مریوان و سروآباد برای بیمه‌شدگان وجود دارد که امکانات آن از یک خانه بهداشت روستایی هم کمتر است.

عبدالله بلواسی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت درمانگاه درمانی سازمان تامین اجتماعی در شهرهای مریوان و سروآباد استان کردستان گفت: حدود ۶۰ هزار بیمه شده در این شهرها زندگی می‌کنند اما تنها یک درمانگاه متعلق به تامین اجتماعی برای این امر وجود دارد که امکانات آن به اندازه یک خانه بهداشت روستایی هم نیست. 

وی با اشاره به نگارش نامه‌ای خطاب به مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کردستان اظهار کرد: مدیر این بخش مدتی پیش تغییر کرد؛ در آستانه این تغییر، انجمن‌های صنفی و کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مریوان در نامه‌ای خطاب به مدیریت درمان تامین اجتماعی نسبت به کمبود امکانات بهداشتی و درمانی، مثل در دسترس نبودن دستگاه‌های سونوگرافی، ماموگرافی و رادیولوژی انتقاداتی وارد کردند و اینکه هیچ دندان‌پزشک و پزشک متخصصی در این درمانگاه خدمات ارائه نمی‌دهد. 

این فعال صنفی ادامه داد: رونوشتی از این نامه به استانداری، فرمانداری و دفتر نمایندگان مجلس شهرهای مریوان و سروآباد ارسال کردیم اما هیچکدام پاسخی به درخواست ما ندادند. نمایندگان هر شهر باید زبان ناطق مردم منطقه خود باشند اما توجهی به مشکلات آن‌ها نمی‌کنند. 

بلواسی با بیان اینکه خبرهایی مبنی بر تغییر مدیریت درمانگاه تامین اجتماعی به گوش می‌رسد، توضیح داد: انجمن‌های کارگری، کانون بازنشستگان و فعالان کارگری باید برای احقاق حقوق صنفی خود اتحاد داشته باشند و بر خواسته خود یعنی تغییر وضع کنونی پافشاری کنند. 

به گفته وی، مدیران پس از مدتی تغییر خواهند کرد و مدیریت همیشگی نخواهد بود. مدیران تامین اجتماعی در زمان مسئولیت خود باید به فکر حل مشکلات مردم باشند تا همواره نام آن‌ها به نیک برده شود. اگر سازمان تامین اجتماعی تصمیم دارد با تغییر یک مدیر، خواسته‌های بیمه‌شدگان را نادیده بگیرد، اشتباه بزرگی است. درمان رایگان حق تمامی بیمه‌شدگان است و باید در تمامی شهرها برقرار باشد. 

فعال صنفی کارگران مریوان تصریح کرد: ما بیمه شدگان و بازنشستگان تامین اجتماعی مریوان و سروآباد از مدیریت درمان استان و مدیر جدید درمانگاه تامین اجتماعی می‌خواهیم به وظیفه خودشان در قبال بیشتر از ۶۰ هزار بیمه شده‌ی این دو شهرستان عمل کنند و وضعیت نامطلوب این درمانگاه را تغییر دهند. خواسته اصلی ما تجهیز و تغییر درمانگاه است نه تغییر مدیریت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز