خبرگزاری کار ایران

دغدغه‌های کارگران پیمانکاری پارس جنوبی/ سال تمام شد اما از طبقه‌بندی مشاغل خبری نیست!/ ترس از تعدیل گروهی از کارگران

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۵۷۵

کارگران پیمانکاری عسلویه می‌گویند: سال به پایان رسید اما به وعده‌ها عمل نکردند.

جمعی از کارگران پیمانکاری عسلویه و پارس جنوبی در تماس با خبرنگار ایلنا، نسبت به خلف وعده‌های مسئولین انتقاد کردند.

این کارگران می‌گویند: قرار بود از فرودین ماه، طرح طبقه‌بندی برای همه کارگران پیمانکاری نفت و گاز اجرایی شود اما سال به پایان رسید و خبری از اجرای این طرح نشد.

به گفته این کارگران، اجرای طرح طبقه‌بندی در کارگاه‌های پیمانکاری می‌تواند دریافتی کارگران متخصص را بالاتر ببرد و موجب شود که سابقه، تخصص و مهارت شغلی کارگران هدر نشود.

کارگران پیمانکاری پارس جنوبی با یادآوری وعده‌های وزیر نفت و سایر مسئولان ذیربط می‌گویند: خسته شدیم از بس وعده شنیدیم؛ نه تنها طرح طبقه‌بندی را اجرایی نکردند بلکه امنیت شغلی ما نیز در معرض خطر قرار گرفته است؛ برخی از شرکت‌های پیمانکاری اعلام کرده‌اند در آغاز سال جدید، قرارداد برخی از نیروهای پیمانکاری خود را تمدید نمی‌کنند؛ همین مساله موجب شده که شب عید کارگران نگرانی و دلهره داشته باشند.

یک کارگر پیمانکاری تعمیرات با تاکید بر ضرورت رفع تبعیض در عسلویه می‌گوید: طبقه‌بندی اجرایی نشده است؛ احتمال تعدیل هم هست؛ در این شرایط، ما هیچ امیدی به آینده نداریم.

این کارگر، دو هفته کار و دو هفته مرخصی را یکی دیگر از خواسته‌های پیمانکاری‌ها می‌داند و می‌گوید: برخلاف رسمی‌ها که فقط دو هفته کار می‌کنند، بیست و یک روز در هر ماه کار می‌کنیم اما بسیار کمتر از آنها حقوق می‌گیریم؛ امنیت و امید به آینده هم نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز