خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سابق استقلال؛ اولین شکست خورده انتخاب فدراسیون

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۲۳۲

مدیرعامل سابق استقلال به عنوان یکی از نامزدهای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال مطرح شده است.

به گزارش ایلنا، محمد‌حسین قریب؛ شکست خورده مثل هشت سال قبل؟ آیا او باز هم مرد ناکام انتخابات فوتبال لقب خواهد گرفت؟ به هر حال بدون تعارف باید نوشت راهی که او برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون انتخاب کرده هیچ تفاوت خاصی با هشت سال قبل ندارد. به این ترتیب خیلی احتمال آن بالا است که نتیجه هم درست مثل سال 90 چیزی جز باخت نباشد.

قبل از پرداختن به این نامزد احتمالی ریاست فدراسیون فوتبال و توانایی‌هایش و ارتباطش با فوتبال بهتر است اتفاقات انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در سال 1390 را مرور کنیم.

محمد عباسی وزیر ورزش و دولت وقت تصمیم قاطع گرفته بودند که مقدمات حذف کفاشیان از فوتبال را فراهم کنند. تا زمان برگزاری انتخابات هم فشار روی کفاشیان برای حذف او وجود داشت. در این بین عزیز محمدی نایب رئیس دوم فدراسیون کفاشیان هم که با وزارت ورزش اختلافاتی اساسی داشت برای ریاست ثبت‌نام کرد و بهترین فرصت را به کفاشیان داد تا در انتخابات بماند.

هر زمان که کفاشیان با فشار دولت و مسئولان وقت وزارت ورزش برای شرکت در انتخابات رو‌به‌رو می‌شد، می‌گفت: «اگر من کنار بکشم عزیزمحمدی قطعاً رئیس فدراسیون می‌شود و مجمع به او رأی می‌دهد.» این جمله کافی بود تا او با ترساندن مقامات ورزش عملاً از زیر بار فشارها برای عدم ثبت‌نام بگریزد.

این داستان تا صبح روز برگزاری مجمع انتخاباتی هم ادامه داشت. با شروع دور اول انتخابات ریاست، ۷۳ رأی به صندوق انداخته شد. علی کفاشیان ۳۹ رأی کسب کرد و محمد‌حسین قریب با ۲۳ رأی دوم شد و عزیز محمدی با ۱۱ رأی حذف شد تا انتخابات بین کفاشیان و قریب به دور دوم کشیده شود.

پیش از شروع رأی‌گیری کفاشیان که لحظاتی قبل از سالن خارج شده بود وقتی دوباره روی صندلی خود نشست، پشت بلندگو با خنده اعلام کرد: «ما رأی‌گیری دور دوم را انجام می‌دهیم اما مد‌نظر داشته باشید قریب فرد توانمندی است و به ایشان هم رأی بدهید. قریب را هم لحاظ کنید و به او هم رأی دهید. من در دور دوم انتخابات هستم و توصیه‌ام به‌خاطر مصلحت فوتبال بود.» در آن لحظه امیر عابدینی به عنوان حامی بزرگ کفاشیان از جای خود بلند شد و با عصبانیت اعلام کرد: «اجازه بدهید سیاسیون در کار ما دخالت نکنند و مجمع استقلال داشته باشد و خودش برای فوتبال تصمیم بگیرد نه با دستورات مصلحتی.»

با این فشار برخلاف پیش‌بینی مقامات وزارت ورزش کفاشیان کنار نکشید و با کسب 47 رأی در مقابل 25 رأیی که قریب به دست آورد و یک رأی باطله، باز هم رئیس فدراسیون فوتبال باقی ماند و قریب و وزارت ورزش را شکست داد. در آن مقطع شاید قریب از نظر توان مدیریتی بهتر از کفاشیان بود اما انتخابات را باخت، فقط چون گزینه مورد حمایت وزارت ورزش و دولت بود نه مجمع عمومی!

***

برای پیروزی در انتخابات فدراسیون فوتبال‌، داشتن حمایت وزارت ورزش و جوانان به هیچ عنوان کافی نیست. اتفاقاتی که هشت سال قبل در انتخابات ریاست فوتبال برای محمدحسین قریب در تقابل با علی کفاشیان افتاد به خوبی این واقعیت را به همه نشان می‌دهد. او با اینکه مدیری قابل احترام به حساب می‌آید اما هشت سال قبل هم قربانی بزرگ لابی مجمع فوتبال و تبحر علی کفاشیان در برگزاری مجامع شد. در آن مقطع هم دولت و وزارت ورزش تمام قد پشت قریب ایستادند ولی زور آنها به علی کفاشیان و مجمع فدراسیون فوتبال نرسید.

حالا هشت سال از آن انتخابات پرحاشیه می‌گذرد و دوباره تاریخ در حال تکرار شدن است. گفته می‌شود محمدحسین قریب باز هم اسب خود را برای در اختیار گرفتن کرسی ریاست فوتبال زین کرده است. منتهی باز هم شاهد اتفاقات تکراری هستیم. با اینکه برنامه‌ریزی جامع و بزرگی برای حمایت از او در انتخابات طراحی شده و در حال اجرا است‌ و احتمال دارد جلوی حضور بسیاری از نامزدهای قدرتمند در انتخابات به دلایل مختلف گرفته شود، ولی قریب را باز هم گزینه مورد حمایت وزارت ورزش قلمداد می‌کنند و همین مسأله مثل گذشته بزرگترین‌ترین پاشنه آشیل این نامزد ریاست فدراسیون فوتبال به حساب می‌آید.

گزارش: حسین قهار

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز