خبرگزاری کار ایران

بوفون: اسپالتی مثل یک رود خروشان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۵۳۵

بوفون را خیلی‌ها بهترین دروازه‌بان تاریخ می‌دانند، نظر او درباره بهترین دروازه‌بان حال حاضر لیگ ایتالیا چیست؟

جان لوییجی بوفون فراموش نشدنی است، مرداد گذشته در 45 سالگی و بعد از 28 سال پرافتخار در بالاترین سطح فوتبال، دستکش‌هایش را آویخت و بلافاصله در تیم ملی ایتالیا سرپرست شد. حالا هم در هر مراسمی حضور پیدا کند، مورد توجه است و صحبت‌هایش جذابیت دارد. او در مراسم جایزه بولگارلی که به بهترین هافبک سال اهدا می‌شود، درباره سبک مربیگری دانیله دروسی در رم، ایده‌های لوچانو اسپالتی مربی ایتالیا و بهترین دروازه‌بان سری A حرف زد.

بوفون گفت: «واقعاً اسپالتی را دوست دارم، مثل یک رود خروشان است، سرشار از ایده‌های نو. با او هیچ وقت ناامید نمی‌شوی چون می‌دانی هر لحظه ممکن است یک حقه جدید از کلاهش در بیاورد. تیمی که با اسپالتی کار می‌کند هرگز شور و هیجانش را از دست نمی‌دهد چون با شیوه تفکرش همه کسانی که دور و بر او هستند، همواره هوشیار و متمرکز می‌مانند.»

ایتالیا خود را برای حضور در یورو 2024 آماده می‌کند، جایی که مدافع عنوان قهرمانی باید در گروه B همراه با اسپانیا، کرواسی و آلبانی رقابت کند. اسپالتی که در شهریور گذشته و در میانه رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های اروپا جای روبرتو مانچینی را گرفته، پیشنهاد کرده اسطوره‌های ایتالیا مانند فرانچسکو توتی، روبرتو باجو و الساندرو دل پیرو برای انگیزه دادن به آتزوری به تیم ملحق شوند. بوفون گفت: «ایده فوق‌العاده‌ای است برای اینکه بازیکنان این نمادهای فوتبال ایتالیا را ببینند و از آنها برای پیشرفت الهام بگیرند.»

چند نفر از اعضای تیم قهرمان جام جهانی 2006 مربی شده‌اند ازجمله دروسی که به رؤیایش یعنی مربیگری در رم رسیده. بوفون درباره او گفت: «من البته از کار او تعجب نکردم چون می‌دانستم رابطه خوبی با بازیکنانش ایجاد می‌کند، به‌خصوص در رم. اما سبک کارش و بازیخوانی‌اش در بعضی موقعیت‌های تاکتیکی و همچنین شیوه‌اش در گرفتن بهترین بازی از تک‌تک نفرات واقعاً شگفت‌زده‌ام کرد. او واقعاً شایسته تحسین است.»

بوفون را خیلی‌ها بهترین دروازه‌بان تاریخ می‌دانند، نظر او درباره بهترین دروازه‌بان حال حاضر لیگ ایتالیا چیست؟ بوفون گفت: «اگر به تعداد کلین‌شیت‌ها نگاه کنیم، نمی‌توانیم یان زومر را نادیده بگیریم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز