خبرگزاری کار ایران

دلیل پاداش میلیاردی برای ملی پوشان والیبال

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۴۸۷

اعضای تیم ملی والیبال ایران در صورت کسب سهمیه المپیک پاداش میلیاردی می‌گیرند.

به گزارش ایلنا، فدراسیون والیبال به ملی‌پوشان قول داده که در صورت کسب سهمیه المپیک در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال یک میلیارد پاداش به آنها اهدا خواهند کرد.

اما شاید این سوال پیش بیاید که چرا چنین پاداش بی سابقه ای برای ملی پوشان والیبال در صورت کسب سهمیه المپیک اختصاص داده شده است.

باید گفت شانس ایران برای کسب سهمیه المپیک پاریس بسیار کم است و ایران باید در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ به عنوان آخرین تورنمنت برای کسب سهمیه، عملکردی متفاوت داشته باشد و در اکثر مسابقاتش برنده از زمین خارج شود.

در حال حاضر تیم‌های فرانسه به عنوان میزبان المپیک، لهستان، آمریکا، ژاپن، برزیل، آلمان و کانادا سهمیه مستقیم بازی‌های پاریس را به دست آورده‌اند که تنها پنج سهمیه باقی می‌ماند. از این تعداد هم یک سهمیه به قاره آفریقا تعلق می‌گیرد چرا که تمامی قاره‌ها باید در المپیک نماینده داشته باشند. در حال حاضر مصر به دلیل امتیاز بالاتر در رنکینگ جهانی بین سایر تیم‌های آفریقایی این سهمیه را دارد. به این ترتیب چهار سهمیه باقی می‌ماند. که در پایان لیگ ملت‌ها رنکینگ فدراسیون جهانی به روز می‌شود و چهار تیم برتر از این طریق سهمیه المپیک را به دست می‌آورند.

اما برای این چهار سهمیه، چند تیم شانس بالایی دارند؛ ایتالیا، آرژانتین و اسلوونی فاصله امتیازی مطمئنی دارند و صربستان نیز با توجه به رنکینگش شانس المپیکی شدن را دارد.

کوبا، هلند، ترکیه و ایران اما شانس کمی برای دستیابی به سهمیه المپیک دارند که ملی پوشان والیبال نیز نمی‌خواهند دست از تلاش بردارند. آن‌ها با ۲۰۷.۸۲ امتیاز، رتبه پانزدهم را در اختیار دارند که فاصله زیادی با تیم های ایتالیا، آرژانتین و اسلوونی است.

در این شرایط تیم ملی والیبال ایران باید در حداقل ۹ مسابقه برنده از زمین خارج شود و همچنین رقبا نیز عملکرد خوبی در این تورنمنت نداشته باشند.

مرحله مقدماتی مسابقات لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ از ۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ با هفته نخست گروه زنان آغاز و سوم تیرماه با پیگیری دیدارهای هفته سوم مردان به پایان می‌رسد.

ایران در هفته اول با تیم‌های صربستان (نهم جهان)، ایتالیا (سوم جهان)، کوبا (یازدهم جهان) و آرژانتین (ششم جهان) مسابقه دارد و در صورت برد می‌تواند امتیازات خوبی به دست بیاورد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز