خبرگزاری کار ایران

هالند، ستین و وودوارد

برنده‌ها و بازنده‌ها ژانویه

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۸۲۵

چند روزی از ​آخرین مهلت برای فعالیت در پنجره نقل و انتقالات زمستانی گذشته است و برخی از بازیکنان، مربیان، کارگردانان و هواداران حرکات زیرکانه را جشن می‌گیرند و در سوی دیگر برخی هم با آینده‌ای نامعلوم روبرو هستند

به گزارش ایلنا، چند روزی از ​آخرین مهلت برای فعالیت در پنجره نقل و انتقالات زمستانی گذشته است و برخی از بازیکنان، مربیان، کارگردانان و هواداران حرکات زیرکانه را جشن می‌گیرند و در سوی دیگر برخی هم با آینده‌ای نامعلوم روبرو هستند. اتفاقات ریز و درشت در ماه ژانویه سبب شد تا برخی تیم‌ها و چهره‌ها برنده باشند و در مقابل آنها برخی مربیان و باشگاه‌ها هم ناکامی در مسیر رسیدن به اهدافشان را نظاره کنند. با انتخاب نشریه گل با برنده‌ها و بازنده‌های نقل و انتقالاتی که سپری شد را می‌شناسیم. 

بازنده: منچستر یونایتد

پس از شکست ناخوشایند 2 بر صفر منچستریونایتد در 22 ژانویه در اولدترافورد مقابل برنلی، دارن فلچر، هافبک پیشین شیاطین سرخ، جو ورزشگاه خانگی این تیم را "سمی" توصیف کرد. بعد از این توصیف حتی با حمله طرفداران افراطی تیم به منزل اد وودوارد، مدیر اجرایی باشگاه منچستریونایتد، جو ملتهب‌تر هم شد. پیام هواداران واضح بود: هواداران ناراضی فقط آوازهای موذی نمی‌خوانند، آنها اکنون مایل به انجام اقدامات جنایتکارانه علیه کسانی هستند که به نظر می‌رسند به تیمشان آسیب می‌رسانند. همانطور که در بیانیه یونایتد آمده است ، "طرفداران به دنبال ابراز عقیده یک چیز هستند؛ آسیب جنایی و قصد به خطر انداختن زندگی یکی دیگر از موارد است. به همین دلیل هیچ بهانه‌ای وجود ندارد." رفتار هواداران منچستریونایتد باورنکردنی بود.  هنگامی که اکنون بازیکنان، مدیران و خانواده‌های آنها در معرض حمله اراذل و اوباش هستند، اتفاق بدی در بازی رخ داده است. "این فوتبال نیست "، همانطور که همسر آلن هافبک ناپولی پس از شکسته شدن خانه آنها در اوایل این فصل گفته بود. متأسفانه، در حالی که باشگاه یونایتد قول داده برای هر کسی که در رابطه با حمله به خانه وودوارد مقصر باشد، ممنوعیت های طولانی مدتی را وضع می‌کند، ناآرامی‌ها در اولدترافورد به همین جا ختم نمی‌‌شود. در حالیکه بسیاری از هواداران این اقدام را محکوم کرده‌اند اما بسیاری دیگر از هواداران در حال برنامه ریزی تظاهرات بیشتر علیه معاون اجرایی و مالکان این باشگاه هستند. هواداران منچستر امیدوار بودند که در پنجره نقل و انتقالات وودوارد تلاشش را بکار بگیرد و جانشین بازیکنانی مصدوم این تیم یعنی اسکات مک تومینای، پل پوگبا و مارکوس راشفورد را معرفی کند. حداقل انتظار از این مدیر مغضوب این بود که او دو بازیکن جدید،‌یکی در خط میانی و یکی در خط حمله به تیم اضافه کند که البته پس از حمله هواداران به خانه‌‎اش این دو بازیکن معرفی شدند. برونو فرناندز از لیسبون و ادیون ایگالو برای هواداران منچستریونایتد خریدهای بزرگ و چشمگیری به نظر نمی‌رسد اما حداقل خواسته آنها برطرف شده است. منچستریونایتد البته در حالی با این دو بازیکن به توافق رسیده است که ارلینگ برات هالند و ماریو مانزوکیچ در لیست اهداف آنها حضور داشتند اما آنها در کورس خرید این دو بازیکن به دورتموند و الدحیل قطر باختند. 

بازنده: کیکه ستین و بارسلونا

کیکه ستین به وضوح فقط خوشحال است که در بارسلونا حضور دارد. این خوشحالی به صورت کامل مشخص است؛ وقتی او در 13 ژانویه از شدت خوشحالی اعلام کرد فکر نمی‌کرده بعد از قدم زدن با گاوهایش فردای آن روز سرمربی قهرمان اسپانیا شود. بنابراین ستین بلندپروازی نداشت و هرگز خواستار بازیکن جدید نبود. با این حال این سرمربی چند روز پیش اعلام کرد با این شرایط اگر یک مهاجم جدید به آنها ملحق می‌شود خوشحال می‌شد. اینکه بارسلونا با درآمدزایی به ارزش 850 میلیون یورو در فصل 19-2018 نتوانسته در زمستان یک شماره 9 قابل اعتماد به ترکیب خود اضافه کند، برای هوادارانشان شرم آور و غیرقابل تحمل است. بیشتر از یک سال این برای تمام هواداران و علاقه مندان به فوتبال مشخص است که باید جانشین لوییز سواز در خط حمله این تیم معرفی شود. در ژانویه گذشته آنها با یک اشتباه کوین پرنس بواتنگ را با قراردادی قرضی شش ماهه را از ساسولو به خدمت گرفتند و این ژانویه هم خریدی نداشتند. گزارشی در طول هفته گذشته منتشر شد که بارسا 85 میلیون پوند (112 میلیون دلار) برای ریچارلیسون به اورتون پیشنهاد داد، این پیشنهاد باورنکردنی نبود اما آنها حاضر نشده بودند که با 60 میلیون یورو رودریگو را از والنسیا به خدمت بگیرند. با این حال ، چه مسالی واقعاً مضحک تر بود - اینکه اورتون چنین پیشنهادی را رد کرد، یا اینکه بارسلونا این کار را کرد؟ آیا واقعاً جای تعجب خواهد داشت اگر بلوگرانا بار دیگر همانند سال‌های اخیر بارها و بارها ثابت کردند که هیچ استراتژی منسجم و طولانی در نقل و انتقالات بلند مدت ندارند؟ از این گذشته آنها سال گذشته آنتوان گریزمان را به خدمت گرفتند چرا که بودجه کافی برای بازگشت نیمار نداشتند. اگرچه گریزمان گزینه مناسبی برای خط حمله و جانشینی سوارز شناخته می‌شود اما کیکه ستین فلسفه مبهمی برای نشان دادن بارسایی شبیه به بارسلونای یوهان کرایف خواهد داشت.

آخرین مهلت برای فعالیت در پنجره نقل و انتقالات زمستانی سپری شده است و برخی از بازیکنان، مربیان، کارگردانان و هواداران حرکات زیرکانه را جشن می‌گیرند و در سوی دیگر برخی هم با آینده‌ای نامعلوم روبرو هستند. اتفاقات ریز و درشت در ماه ژانویه سبب شد تا برخی تیم‌ها و چهره‌ها برنده باشند و در مقابل آنها برخی مربیان و باشگاه‌ها هم ناکامی در مسیر رسیدن به اهدافشان را نظاره کنند. با انتخاب نشریه گل با برنده‌ها و بازنده‌های نقل و انتقالاتی که سپری شد را می‌شناسیم.

برنده‌: دورتموند و هالند

منچستریونایتد تنها مشتری ارلینگ برات هالند نبود و یکی از باشگاه‌های که مصرانه پیگیر جذب این بازیکن شد، بورسیا دورتموند بود. باشگاه مونشن گلادباخ آلمان از جذب این بازیکن توسط زنبورها شوکه شد و مدیر اجرایی این باشگاه خرید هالند را یک انتقال بزرگ توصیف کرد. حتی خود لوسیان فاوره به عنوان سرمربی دورتموند جذب هالند را یک انتقال باورنکردنی می‌داند و از خرید این بازیکن در پنجره نقل و انتقالات زمستان بسیار خوشحال بود. هالند پس از امضای قرارداد با دورتموند به صراحت اعلام کرد که راستگویی مدیران این باشگاه در جریان مذاکرات سبب شد تا او برنامه‌های این تیم را بپذیرد. طبق منابع رسانه‌های آلمانی هالند با مبلغ 20 میلیون پوند به دورتموند رفت و تا به امروز نشان داده که یک مهره تاثیرگذار و قابل توجه برای این باشگاه بوده است. او طی تنها سه بازی 7 گل به ثمر رسانده و یکی از بازیکنان آینده دار بوندس لیگا خواهد بود که منچستریونایتد و مونشن گلادباخ قطعا از کوتاهی در جذب او خود را سرزنش خواهند کرد. 

بازنده: ردبول سالزبورگ

هواداران ردبول سالزبورگ عادت کرده‌اند که آنها به عنوان یک باشگاه تغذیه کننده برای کوسه‌های فوتبال اروپا مورد توجه قرار گیرد. هرچند که شاید برای هواداران غیرقابل تحمل باشد اما آنها در ژانویه دو دارایی با ارزش خود را از دست داده‌اند که پُرکردن جای خالی آنها راحت نیست. تماشای جدایی تاکومی مینامینو برای پیوستن به لیورپول تنها با 7.25 میلیون پوند (9.5 میلیون دلار) می‌توانست به اندازه کافی بد باشد اما بدتر این بود که آنها برای فروش ارلینگ برات هالند تنها 20 میلیون یورو به دست آورده‌اند و همین هواداران را بیشتر عصبانی کرده است. جدایی مینامینو با این قیمت در حالی برای تماشاگران سالزبورگ ناراحت کننده بوده که این بازیکن ژاپنی طی 5 فصل در این باشگاه حضور داشت و پیش از اینکه او به سمت آنفیلد روانه شود، نبی کیتا و سادیو مانه از این تیم به لیورپول ملحق شده بودند. علاوه بر این، هالند 10 ساله با 29 گل زده تنها از 27 بازی در تمامی رقابت‌ها، از جمله 8 بازی در لیگ قهرمانان اروپا، خود را به عنوان یکی از هیجان انگیزترین بازیکنان جوان جهان معرفی کرده بود. اشکال زیادی در بین مدیران باشگاه برای سالزبورگ وجود نخواهد داشت، زیرا آنها یکی از بهترین تیم‌های اروپا هستند و یکی از اهداف اصلی آنها ارائه بازیکنان برای باشگاه RB لایپزیگ به عنوان خواهر خاونده آنهاست. بدین ترتیب تیمی که در لیگ قهرمانان اروپا ناپولی و لیورپول را تحت فشار قرار داده بود با جدایی دو بازیکن جوانش به نظر می‌رسد در لیگ اروپا با چالش بزرگی رو به رو شود. حالا بال‌های آنها با خروج هالند و مینامینو کوتاه شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز