خبرگزاری کار ایران

ستاره ملی‌پوش پرسپولیس در تیم ملی ایران نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۰۵۰

هرچند بیرانوند در بازی آخر برای تیم ملی گل کاشت و یک پنالتی گرفت، اما مطمئنا ستاره ملی‌پوش پرسپولیس را در آسیا باید بازیکن دیگری تا به اینجا نامید.

به گزارش ایلنا، یکی از نمایندگان پرسپولیس در جام ملت‌های آسیا، وحدت هنانوف است که برای تیم ملی تاجیکستان بازی می‌کند. هنانوف برخلاف اینکه در پرسپولیس آنچنان که باید فرصت بازی به دست نمی‌آورد اما برای تیم ملی تاجیکستان یک مهره کلیدی است که گذر از نام او تبدیل به یک اتفاق غیرممکن شده. او در مرکز خط دفاع، هم مستحکم است و هم کم‌ اشتباه. او در پرسپولیس هم اغلب بی‌نقص و رضایت کننده ظاهر شده. به جز بازی برگشت مقابل استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا، هنانوف را یک مدافع خوب دیده‌ایم. یحیی گل‌محمدی هم از عملکرد او رضایت کامل داشت و معتقد بود هنانوف با تمام انرژی پا به زمین می‌گذارد و خواسته‌های او را به نحو احسن اجرا می‌کند.

هنانوف بعد از اینکه برای پرسپولیس در چند پست نظیر مدافع وسط، مدافع راست و هافبک دفاعی به میدان رفت، برای حضور در جام ملت‌های آسیای 2023 راهی اردوی تاجیکستان شد.

 شگرت -سرمربی تاجیک‌ها- اما از هنانوف به عنوان رهبر خط دفاع تیمش استفاده کرد. اتفاقی که پیش‌تر هم در تیم ملی تاجیکستان دیده بودیم. هنانوف از سال 2017، زمانی که تنها 17 سال داشت به عضویت تیم ملی درآمد و از آن زمان به بعد تبدیل به یکی از بازیکنان کلیدی تیمش شد. در این مدت چند مربی سکان هدایت تاجیکستان را برعهده داشتند که جملگی از هنانوف در ترکیب ثابت استفاده کردند.

هنانوف از سال 2017 تا امروز که همراه تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا حضور دارد، 15 بازی ملی انجام داده.

 تعداد بازی‌های ملی هنانوف به این دلیل پایین است که تاجیکستان مثل سایر کشورها آنچنان که باید در مسابقات رسمی شرکت نکرده و فقط یک مقدماتی جام ملت‌های آسیا را پشت سر گذاشته است. این مدافع در بازی نخست برابر چین که با تساوی صفر بر صفر تمام شد، نمره عالی 5/7 را دریافت کرد. نمره‌ای که باعث شد هنانوف به عنوان یکی از بازیکنان برتر زمین معرفی شود.

در بازی دوم و در روز شکست یک بر صفر مقابل قطر که جزو مدعیان اصلی قهرمانی محسوب می‌شود، هنانوف نمره متوسط 6/6 را دریافت کرد. او یک کارت زرد نیز گرفت، آن هم در روزی که تاجیکستان یک بر صفر مقابل قطر شکست خورد. بازی سوم هم تاجیکستان توانست با نتیجه 2 بر یک لبنان را از پیش رو بردارد. دیداری مهم برای تاجیک‌ها که با پیروزی این تیم و همچنین صعود به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا همراه شد. نمره هنانوف در این بازی هم خوب بود. او از کارشناسان نمره 9/6 را گرفت تا ثابت شود یکی از ارکان اصلی صعود به دور یک هشتم نهایی رقابت‌ها این مدافع بوده است.

هنانوف در 3 بازی مرحله گروهی، به طور متوسط نمره خوب 7 دریافت کرد. همچنین تاجیکستان در 3 بازی 2 گل دریافت کرد تا در زمره تیم‌هایی قرار بگیرد که خط دفاع مستحکمی داشته‌اند. تاجیکستان کمتر از مدعیانی چون کره‌جنوبی، ژاپن، عراق و امارات گل خورد که یکی از دلایل اصلی‌اش حضور مدافعی مطمئن چون هنانوف در قلب خط دفاع بود.

حالا این مدافع 23 ساله به بازی با امارات فکر می‌کند، دیداری که اگر به سود تاجیکستان تمام شود، یک جشن ملی در این کشور به راه می‌اندازد. هنانوف هم نقش کلیدی در برگزاری یا عدم برگزاری این جشن خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز