خبرگزاری کار ایران

ستاره تیم ملی ژاپن: ما تیم اول آسیا هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۰۲۷

ستاره تیم ملی ژاپن برای سایر تیم های ملی جام ملت های 2023 آسیا خط و نشان کشید.

به گزارش ایلنا، ریتسو دوان ستاره شماره ۱۰ تیم ملی ژاپن که در جام جهانی گذشته برابر آلمان و اسپانیا خاطرات شگفت‌انگیزی را برای علاقه‌مندان فوتبال به جا گذاشت، در مصاحبه با رسانه فوتبال ژاپن درباره حضور در جام ملت‌های آسیا گفت:  این برای من بزرگترین تورنمنتی است که در آن  من شماره 10 را پوشیده‌ام، بنابراین بهترین فرصت برای جواب دادن به همه است. من می‌خواهم این کار را در حالی انجام دهم که قطعا برای من هیچ چیزی بیشتر از موفقیت تیم اهمیت نخواهد داشت.

دوان این صحبت را در حالی انجام داد که سال گذشته برای نخستین بار در جام جهانی ۲۰۲۲، شماره ده فوتبال ژاپن را به تن کرد و از آنجایی که این یک شماره خاص در فوتبال به شمار می‌آید، توجهات زیادی را با خودش مشغول کرد.

برای دوان که شماره ۱۰ تیم ملی را در المپیک هم به تن می‌کرد، این موضوع یک افتخار ویژه به حساب می‌آید که در سه تورنمنت بزرگ جهان فوتبال توانسته این شماره را به تن کند. او با تاکید به این موضوع توضیح داد: احساسات خاصی است. حتی اگر به گذشته نگاه کنیم، معتقدم که بازیکن شماره 10 تیم ملی ژاپن، بازیکنی بود که سهم بسیار زیادی در جریان برد‌ها و قهرمانی داشته. اکنون برای من هم بیشتر از هر چیزی احساس مسئولیت دارد.

او در جام ملت های آسیای ۲۰۱۹ امارات وینگر راست تیم ملی ژاپن بود و در فینال برابر قطر عضوی ثابت از ترکیب سامورایی‌ها بود ولی حضورش در این تورنمنت یک پله برای پیشرفتش به شمار می‌آید؛ او درباره تفاوت ذهنیتش با دوباره قبل گفت: آن یک تورنمنت ناامیدکننده بود. فکر نمی‌کردم اصلاً بتوانم تأثیر خوبی از خود به جای بگذارم. من یک جوان 20 ساله بودم که در حال پیشرفت بودم، الان هم اگر یک جوان را در این سن ببینم، به او فقط لبخند می‌زنم.

او اضافه کرد: من هم احساسم به تیم تغییر کرده است. احساس می‌کنم پنج سال گذشته است و بازیکنان کمی هستند که جام ملت‌های آسیا را تجربه کرده‌اند، بنابراین احساس می‌کنم اعضای تیم ما به کلس تغییر کرده‌اند. با این حال، وقتی با بازیکنان صحبت می‌کنم، بازیکنان زیادی هستند که زندگی حرفه‌ای دارند و حال نوبت خلق خاطره است. اگر بازیکنان جوان احساسات جدید را تجربه نکنند، هیچ چیز در پایان تغییر نخواهد کرد. وقتی به مسابقات جام جهانی گذشته نگاه می‌کنیم، فکر می‌کنم کلید تغییر تاریخ این است که بازیکنان جدید همیشه اهداف جدیدی را هدف قرار دهند. به جای فکر کردن به گذشته، ما باید روی چیزهای بعدی تمرکز کنید. من دوست دارم برای رسیدن به این هدف فوتبال بازی کنم.

دوان در پایان تصریح کرد: فکر می‌کنم ژاپن برای قهرمانی در آسیا قدرت کافی را دارد و من صادقانه فکر می‌کنم این یک نتیجه رقت‌انگیز است که ما در دو تورنمنت را قهرمان نشده‌ایم. به نظر من، ژاپن در آستانه تبدیل شدن به شماره یک آسیاست. در اعماق ذهنم می‌دانم که تورنمنت به این آسانی نخواهد بود و می‌دانم که ایده‌آل‌ها و واقعیت متفاوت هستند، اما مطمئناً ما به مسابقات می‌رویم تا هر چه می‌خواهیم را به دست آوریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز