خبرگزاری کار ایران

جام جهانی جهانی ۲۰۲۲

به وقت وداع؛ از حذف تایتانیکی پرتغال تا ای شاخِ‌تر نرقصا برزیل!

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۷۸۲

6 غول بزرگ دنیای فوتبال به دلیل اشتباهات جزیی اما تاثیرگذار زودتر از حد تصور وداع زودهنگامی با جام جهانی 2022 داشتند.

به گزارش ایلنا، جام جهانی 2022 از همان ابتدا با غایب بزرگی به نام ایتالیا روبرو بود تا قهرمان یورو نتواند کیفیتش را در مسابقات جهانی به نمایش بگذارد. در ادامه با برگزاری مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2022 قطر، چهره 4 تیم پایانی این رویداد مشخص شد. در کنار غیبت ایتالیا؛ 6 غول بزرگ دنیای فوتبال خارج از انتظار و در مراحل مختلف حذف شدند. به همین بهانه به این تیم‌های حذف شده می‌پردازیم تا عوامل وداع آنان را بررسی کنیم:

به وقت وداع؛ از حذف تایتانیکی پرتغال تا ای شاخِ‌تر نرقصا برزیل!

*توهم توطئه غول بزرگ

ژرمن‌ها از همان بازی نخست نشان دادند نشاط همیشگی را ندارند. سامورایی‌ها چهره ناآماده بازیکنان آلمانی را  با وضوح زیادی به نمایش گذاشتند. در مسابقه بعدی مقابل اسپانیا هر چند با تساوی از زمین خارج شدند، اما تا لحظات پایانی ثابت شد که کار شاگردان فلیک در ادامه سخت خواهد بود.

با این وجود بعضی رسانه‌های آلمانی اعتقاد داشتند ماتادورها عمداً مقابل ژاپن در دیدار پایانی ضعیف حاضر شدند تا آلمان حذف شود. با این حال تیمی که قوی باشد برایش فرقی ندارد مقابل چه تیمی قرار می‌گیرد و هنوز یادمان نرفته که آلمان‌ برزیل را با نتیجه 7 بر در خانه خودش سلاخی کرد.

به وقت وداع؛ از حذف تایتانیکی پرتغال تا ای شاخِ‌تر نرقصا برزیل!

*گاوبازها حریف شیرهای اطلس نشدند؛ انریکه متهم اول

تنها نام اسپانیا و استعدادهایش برای ایجاد استرس در تیم رقیب کافی است. گاوبازها مسیر رام کردن تیم‌های سخت جهان را خوب می‌شناسند؛ منتهی مسیر دوئل با شیر مخصوصاً از نوع اطلسی‌اش متفاوت است. چرا که همیشه پاسکاری و تیکی تاکا کافی نیست و مراکش بابستن فضاها این موضوع را ثابت کرد.

البته لویس انریکه با خط زدن بازیکنان مطرحی مانند راموس فشار انتقادات را به جان خرید. بعضی معتقد بودند او نمی‌خواهد فرد بزرگتر از خودش در تیم حضور داشته باشد. هر چند معضل تجربه تاثیر بد خودش را گذاشت و درخشش یاسین بونو در ضیافت پنالتی‌های بازی مراکش این تراژدی ماتادورها را تکمیل کرد.

به وقت وداع؛ از حذف تایتانیکی پرتغال تا ای شاخِ‌تر نرقصا برزیل!

 *لاله‌های نارنجی حذف در اولین دیدار سخت

هلند به نسبت دیگر تیم‌های بزرگ جام مسیر راحت‌تری تا یک چهارم نهایی داشت با این حال دومین دیدار مرحله گروهی و تساوی مقابل اکوادور، نشانه‌های لغزش لاله‌های نارنجی را نشان داد.  البته پیش از شروع جام جهانی هم انتقادات زیادی به عملکرد فن خال وارد بود و سرمربی تیم ملی هلند اعلام کرده بود در پایان دوره با این تیم قطع همکاری می‌کند. 

نمایش‌های هلند در قطر نشانگر تیم مدعی جام نبود و در نهایت تقابل با آرژانتین سخت‌ترین و آخرین بازی این تیم شد.

  *ناوبرها شبیه تایتانیک غرق شدند

تیم ملی پرتغال با حضور ستاره‌ای مانند رونالدو همواره رقیب خطرناکی است اما برای قهرمانی به اما و اگر می‌رسد. با این حال نقطه قوت پرتغالی‌ها حواشی زیادی برای آنها رقم زد چرا که اختلاف میان رونالدو و سانتوس فشار زیادی از سوی رسانه‌ها برای آنها ایجاد کرد. 

هر چند سانتوس در این میان ستاره‌ای به گونزالو راموس را به سطح اول فوتبال جهان معرفی کرد اما اختلاف، اختلاف است و اجازه تمرکز را می‌گیرد. در رویداد مهمی مانند جام جهانی عدم تمرکز بلای جان تیم‌ها است. این تیم که به ناوبرها معروف است از درون با ضعف ساختاری روبرو شد و آب فضای ناوشان را فرا گرفت.

با این اوصاف وقتی به تیم ضعیف‌تر(مراکش) روی کاغذ اما قوی و همدل در مسائل روحی برخورد می‌کنید، باخت شما شگفتی آور نیست. 

مراکش اگر چه کار بزرگی با حذف یاران رونالدو انجام داد، اما ناو پرتغال شبیه تایتانیک بیشتر ظاهر زیبایی داشت و در پایان محکوم به غرق بود.

به وقت وداع؛ از حذف تایتانیکی پرتغال تا ای شاخِ‌تر نرقصا برزیل!

*برزیل؛ ای شاخِ‌تر نرقصا!

برزیل این دوره شاخصه‌های تیم مدعی قهرمانی را داشت اما گاهی اوقات به راه افتادن جنگ روانی در لحظه‌ای معادلات را بهم می‌ریزد. طبق روال معمول وقتی سلسائو به کره جنوبی در یک هشتم نهایی رسید، همه شانس برد را به شاگردان تیته می‌دادند. اما آنها با شادی پس از گل سوم خود پُتک را بر سر خود زدند و به اصطلاح برای خودشان چاه کندند. رقص سامبا با همراهی تیته آنهم بعد از گلزنی مقابل رقیب آسیایی که آنچنان سرسخت نبود این تیم را به قعر حاشیه بُرد. 

تیم ملی کرواسی از نظر قدرت و جسمی قطعاً از برزیل ضعیف‌تر بود اما برای پیشگیری آنچه در بازی کره جنوبی رخ داد تجربه نایب قهرمانی خود در سال 2018 را نشان داد. در این میان دالیچ نشان داد، شطرنج‌باز قهار دنیای فوتبال است. او به جای تفکر برای شادی گل به تاکتیک‌هایی می‌اندیشد که رقیب قدرتمند را آچمز کند. گلزنی در دقیقه 117 وقتی خود را برنده تصور می‌کند و ضیافت پنالتی  بهره از لیواکوویچ ستاره‌های مغرور برزیل را به گریه انداخت تا یادشان بماند رقص سامبا میتواند مانند شمشیر دولبه عمل کند و حتی توهین به رقبا محسوب شود.

به وقت وداع؛ از حذف تایتانیکی پرتغال تا ای شاخِ‌تر نرقصا برزیل!

*سه‌شیرها مدعی کاغذی

هر چند مسیر انگلیس به راحتی هلند نبود، اما آنها هم تا یک چهارم نهایی رقیب آنچنان سرسختی نداشتند. در این میان عدم تمرکز تیم ملی ایران در دور نخست روحیه خوبی به بازیکنان سه شیرها تزریق کرد و برد 6 بر 2 را روی زبان‌ها انداخت. در همان مسابقه هم آسیب‌پذیری خط دفاع انگلیس به چشم آمد. سرقت منزل بازیکنان در میانه جام بازخورد بیشتری نسبت به بازی شاگردان سائوتگیت داشت.

با وجود لیگ غنی که انگلیس داشت اما کارشناسان معتقد بودند فرانسه مدافع عنوان قهرمانی تیم غنی‌تری محسوب می‌شد و سه شیرها در این دیدار شانسی ندارند. در این میانه رسانه‌های انگلیسی یک اشتباه محض هم انجام دادند آنها عمداً به انتقاد از لورایس دروازه‌بان فرانسوی تیم تاتنهام پرداختند تا تمرکز این چهره تاثیرگذار رقیب را بهم بریزند. موضعی که برعکس عمل کرد و باعث افزایش روحیه کاپیتان تیم ملی فرانسه برای نمایش شایستگی‌هایش شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز