خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان همدان؛

۲۰۹ کیلوگرم مواد مخدر در همدان کشف شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۴۵۹

کشف ۲۰۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر از یک شبکه توزیع مواد در ۴۸ ساعت گذشته درهمدان

فرمانده انتظامی استان همدان در جمع خبرنگاران اشاعه مواد مخدر را یکی از مولفه‌های جنگ نرم دشمن علیه جوانان دانست و اظهار کرد: مواد مخدر باعثبی‌هویتی جوانان شده و قدرت تصمیم‌گیری را از آنان در خصوص مسایل مختلف سلب می‌کند.

به گزارش ایلنا از همدان؛ سردار حاجی‌محمد مهدیان‌نسب با بیان اینکه علت توفیق پلیس در مبارزه با مواد مخدر انسجام و عزم سازمانی است، گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته ۲۰۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر از یک شبکه توزیع مواد مخدر کشف شد.

فرمانده انتظامی استان همدان ابراز داشت: ۴۰۵ طرح پاکسازی مناطق آلوده از ابتدای امسال تاکنون در برخورد با خرده‌فروشان محلی در دستور کار بوده که با هدفگذاری ۴۵ نقطه، نسبت به دستگیری خرده‌فروشان اقدام شده است.


۵هزار و ۶۱۱ نفر قاچاقچی و توزیع‌کننده مواد مخدر دستگیر شده اند

وی از اجرای ۲۹۵ طرح کنترل محورهای مواصلاتی برای برخورد با مواد مخدر در سطح استان خبر داد و افزود: طی امسال ۶۵ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان منهدم شده و در این راستا ۵ هزار و ۶۱۱ نفر قاچاقچی و توزیع‌کننده مواد دستگیر شده است.

مهدیان‌نسب با اشاره به اجرای مأموریت مشترک و هشت عملیات فرااستانی با ۵ استان، این مهم را یکی دیگر از فعالیت‌های ناجا دانست.

وی با بیان اینکه در کشفیات مواد مخدر با افزایش ۳۵ درصدی مواجه بودیم، گفت: این در حالی است که در میانگین کشوری ۱۳ درصد کاهش داشتیم.

فرمانده انتظامی استان همدان از آموزش ۲۳ هزار و ۱۶۶ نفر در طرح «ارتقای فرهنگ مبارزه با مواد مخدر و توطئه دشمن» خبر داد و گفت: این آموزش‎ها به صورت کارگاهی و چهره به چهره انجام شده است.

وی افزود: در حوزه آموزش ارتقای فرهنگ عمومی استان و پاسخگویی به گره‌های ذهنی مردم، ارتقای فرهنگ ترافیک، عفاف و حجاب، انضباط اجتماعی، مولفه‌های جنگ نرم و مواد مخدر نیز تعداد ۱۷۱ هزار و ۵۱۰ نفر آموزش دیدند.

مهدیان‎نسب در ادامه نرخ رشد اعتیاد در کشور را ۲.۷ درصد دانست و گفت: این نرخ در استان ۲.۳ درصد است.
فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه در کشور نیز رتبه سوم را به دست آورده‎ایم، دلیل این امر را پشتوانه مردمی و مجاهدت ناجا در حوزه مبارزه با مواد مخدر برشمرد.

مهدیان‌نسب در خصوص خانه‌های مخروبه در همدان که در برخی مواقع به پاتوق معتادان تبدیل می‎شود نیز گفت: چهار نقطه را در همین راستا تخریب کرده‎ایم و امسال نیز ۱۳ نقطه شناسایی شده که با همکاری فرمانداری و شهرداری تخریب می‎شود.

وی در پایان با اشاره به اثرات مخرب ماهواره، از نفوذ این ابزار دشمن به داخل خانه‎ها به ویژه در روستاها سخن راند و گفت: باید نسبت به این وضعیت حساس بوده و راهکارهای فرهنگی مقابله با ماهواره را مد نظر داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز