خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان:

بیش از ۶۵ هزار نفر طی سال گذشته در آزمون های فنی و حرفه ای شرکت کردند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۳۱۴

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: 74 درصد از کارآموزان فنی و حرفه‌ای استان در سال 1402موفق به کسب نمره قبولی در آزمون ها شدند.

به گزارش ایلنا از همدان، وهب مختاران بیان کرد: ۶۵ هزار و ۶۳۸ نفر در سال گذشته با هدف سنجش و ارزشیابی مهارتی در آزمون‌های مختلف فنی و حرفه‌ای این استان شرکت کردند.

وی هدف و اولویت اصلی مهارت‌آموزی در مراکز فنی و حرفه‌ای را ایجاد فرصت‌های شغلی اعلام کرد و اظهار داشت: از این تعداد شرکت کننده ۳۶ هزار و ۴۲۳ نفر مرد و ۲۹ هزار و ۲۱۵ نفر زن بودند.

مختاران با اشاره به اینکه افراد پس از حضور در دوره های مهارتی بخش دولتی و خصوصی برای دریافت گواهینامه از سازمان آموزش فنی و حرفه ای باید در آزمون ها شرکت کنند ادامه داد: این آزمون ها شامل آزمون هماهنگ، صنعت ساختمان، تفاهم نامه، ادواری و آنلاین است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان، افراد شرکت کننده در آزمون آنلاین را ۲۹ هزار و ۶۷۶ نفر ذکر کرد و از مشارکت یکهزار و ۹۱۱ نفر در آزمون های تفاهم نامه خبر داد. مختاران ادامه داد: در آزمون های هماهنگ نیز ۲۱ هزار و ۵۶ نفر شرکت کردند و ۶هزار ۹۹۹ نفر از شرکت کنندگان نیز در رشته صنعت ساختمان مورد سنجش قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان اظهار داشت: کارآموزان در رشته های مختلف مانند صنایع دستی، جوشکاری، مکانیک، فناوری اطلاعات، طراحی دوخت، مراقبت زیبایی، حسابداری، مدیریت خانواده، گردشگری، صنایع چوب، برق و اتومکانیک مورد ارزیابی مهارتی قرار گرفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز