خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان خبرداد؛

غار علیصدر صدرنشین جاذبه های گردشگری همدان

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۹۵۷

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: غار علیصدر با ۱۰۰ هزار نفر بازدید کننده صدرنشین جاذبه‌های گردشگری استان همدان از ۲۶ اسفندماه سال گذشته تا ۲۴ فروردین‌ سالجاری قرار دارد.

به گزارش ایلنا از همدان، محسن معصوم علیزاده اظهار کرد: از ۲۶ اسفندماه سال گذشته تا ۲۴ فروردین‌ سالجاری جمع کل آمار بازدید گردشگران نوروزی در استان همدان به یک میلیون و ۱۳۱ هزار بازید رسید.

وی ادامه داد: طبق آمارهای ارائه‌شده در این مدت ۱۲۴ هزار و ۵۲۸ نفر شب در مراکز اقامتی رسمی شامل هتل، هتل آپارتمان، اقامتگاه‌های سنتی، بوم گردی، خانه مسافرها، زائرسراها، اردوگاه‌ها، پارک‌های ملی، طبیعت‌گردی و مجتمع‌های بین‌راهی و غیره اسکان یافتند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان یادآور شد: در شهرستان همدان کتیبه‌های گنجنامه ۹۷ هزار و ۴۰۰ بازدید، سایت موزه میدان امام خمینی (ره) ۷۶ هزار و ۴۳۹ بازدید، تپه عباس آباد ۶۵ هزار و ۷۰۹ بازدید و آرامگاه بوعلی ۴۹ هزار و ۲۸۲ بازدید (۵۲ نفر خارجی) را به خود اختصاص داده است.

معصوم علیزاده خاطرنشان کرد: ۴۴ هزار و ۵۷۰ بازدید از شیرسنگی، ۴۰ هزار و ۱۵۶ بازدید از آرامگاه باباطاهر (۹ گردشگر خارجی)، ۳۲ هزار و ۸۲۷ بازدید از مجتمع تفریحی و توریستی تله کابین گنجنامه، ۲۶ هزار و ۳۱ بازدید از تپه هگمتانه (۴۶ گردشگر خارجی) در این مدت ثبت شده است.

او افزود: شهر بازی رنگین کمان ۲۲ هزار و ۷۰۰ بازدید، موزه دفاع مقدس ۲۱ هزار و ۳۵۰ بازدید، امامزاده محسن ۲۴ هزار و ۸۲۰ بازدید، مسجد جامع همدان ۱۷ هزار و ۵۹۰ بازدید، موزه تاریخ طبیعی ۹ هزار و ۷۴۹ بازدید، روستای هدف گردشگری ورکانه ۸ هزار و ۴۱۶ بازدید، گنبد علویان پنج هزار و ۳۰۷ بازدید را به خود اختصاص داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: در شهرستان ملایر ۵۵ هزار و ۵۵ بازدید از باغ تاریخی سیفیه، ۴۰ هزار و ۶۰۷ بازدید از جاذبه گردشگری مینی ورلد و ۳۲ هزار و ۹۸۲ بازدید از دریاچه توریستی و تفریحی کوثر ثبت شده است.

معصوم علیزاده ادامه داد: سراب گیان با ۴۶ هزار و ۴۶۷ گردشگر، سراب گاماسیاب با ۲۵ هزار و ۳۵ گردشگر و سراب فارسبان با ۲۱ هزار و ۲۱۶ گردشگر پر بازدیدترین مکان‌ها در شهرستان نهاوند گزارش شده است.

وی یادآور شد: غار علیصدر با ۹۶ هزار و ۲۳۲ بازدید (۳۵۰ گردشگر خارجی)، باغ وحش علیصدر ۴۲ هزار و ۲۰۸ بازدید و تالاب شیرین سو ۲۶ هزار و ۶۸۳ بازدید در شهرستان کبودرآهنگ را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز